اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شوشتر در مجلس خبر داد

راه‌اندازی دفتر یونسکو در شوشتر

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شوشتر در مجلس از تاسیس دفتر یونسکو در این شهرستان خبر داد و گفت: دفتر یونسکو به زودی تاسیس می‌شود.

راه‌اندازی دفتر یونسکو در شوشتر

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: رایزنی‌های لازم با معاون سازمان میراث فرهنگی کشور برای تاسیس دفتر یونسکو در این شهرستان انجام شده است و قرار است این دفتر به زودی راه‌اندازی شود.

وی تاکید کرد: شوشتر به دلیل ثبت جهانی آثار تاریخی که دارد در سازمان جهانی یونسکو بیشترین استحقاق راه‌اندازی این دفتر در خوزستان را دارد و به این دلیل رایزنی‌هایی در این باره انجام شده تا این دفتر در اسرع وقت در شوشتر راه‌اندازی شود و مسئول آن نیز مشخص شود.

سادات ابراهیمی با اشاره به اینکه برای ارتباط بیشتر با این نهاد جهانی تاسیس این دفتر الزامی است، تاکید کرد: تاسیس این دفتر برای ایجاد شرایط ارتباطی با این سازمان جهانی بسیار ضروری است و به این دلیل رایزنی‌های مورد نیاز و بستر لازم برای راه‌اندازی این دفتر با مقامات کشوری انجام شده است.

وی افزود: ثبت جهانی در شوشتر بستر لازم را برای فعالیت‌های انجمن‌های دوستداران میراث فرهنگی و فعالیت‌های خیرخواهانه در این باره فراهم کرده است که با تاسیس این دفتر شرایط برای این امور مهیاتر می‌شود و نظارت بر سازه‌های آبی این شهرستان نیز بهتر انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر باید سالانه به یونسکو گزارش ارسال کند، تاکید کرد: با راه‌اندازی این دفتر در شرایط برای گزارش‌دهی به این سازمان جهانی فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، دو سال پیش 13 اثر تاریخی شوشتر تحت عنوان منظومه آبی شوشتر به عنوان دهمین اثر ثبت جهانی شده ایران در یونسکو به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول