اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی:

300 اثر ملی به یونسکو معرفی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 300 اثر با نشان ملی به یونسکو معرفی می‌شود.

300 اثر ملی به یونسکو معرفی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ویدا توحدی صبح امروز در همایش داوری اهدای نشان ملی که با حضور 14 استان کشور در مازندران برگزار شد از توجه ویژه سازمان به صنایع دستی و هنرهای سنتی خبر داد و گفت: 90 درصد از پرونده‌های ثبتی در میراث معنوی مربوط به رشته‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

وی گفت: جلسه داوری مهر اصالت یونسکو آبان ماه امسال به میزبانی ایران و در شیراز برگزار می‌شود. 

توحدی به نتایج مثبت کارگاه‌های آموزشی که به طور منطقه‌ای در سراسر ایران برگزار شده بود، اشاره کرد و افزود: تاثیر این کارگاه‌های آموزشی و آشنا شدن هنرمندان و صنعت‌گران با مولفه‌های مورد نظر یونسکو در آثار صنایع دستی ارایه شده مشهود است.

سرپرست اداره کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: این اتفاق بزرگ نشان از حمایت همه علاقمندان و دست‌اندرکاران به صنایع دستی است و هنرمندان نیز با ارایه کار با کیفیت ضمن سپاس از قدم‌های برداشته شده انگیزه حمایت بیشتر می‌شوند.

* 18 اثر مازندران نشان ملی گرفت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز گفت: در این همایش در مجموع 144 اثر از 14 استان ایلام، همدان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، لرستان، مرکزی، گلستان، سمنان، البرز، گیلان، خراسان شمالی، قم و مازندران به شور گذاشته شد که از میان آن 77 اثر نشان ملی گرفت.

سیف‌الله فرزانه اذعان داشت: آثار ارسالی به این همایش با 50 اثر متعلق به استان مازندران بود که با کسب 18 نشان ملی در رشته‌هایی همچون کنده‌کاری روی چوب، معرق، خراطی، نساجی سنتی، نمد، چهل تیکه دوزی، چرم، شیشه و زیورآلات چوبی همچنان رکورددار منطقه شد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول