اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد

افزایش 14 موسسه فرهنگی قرآن در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی از افزایش 14 موسسه فرهنگی قرآن و عترت در استان تا پایان سال جاری خبر داد.

افزایش 14 موسسه فرهنگی قرآن در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام احمد محمدی اظهار کرد: با بهره‌برداری از این مؤسسات، شمار آنان به 30 موسسه فعال قرآنی در استان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به فعالیت 16 موسسه فعال قرآنی در خراسان‌شمالی، گفت: هم‌اکنون 14 متقاضی تاسیس موسسه فرهنگی قرآن و عترت در استان در حال اخذ مجوز هستند که در نیمه دوم سال جاری مراحل تشکیل پرونده آنان تکمیل و موافقت اصولی آنان صادر می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه خراسان‌شمالی با جمعیت بیش از 800 هزار نفری با کمبود مؤسسات قرآنی روبرو است، تصریح کرد: هم‌اکنون حجم تقاضا برای بهره‌مندی از آموزش‌های قرآنی در سطح استان افزایش یافته که در همین راستا افزایش مؤسسات قرآنی تا 100 موسسه در استان امری ضروری است.

وی تاکید کرد: دفتر توسعه، هماهنگی و ترویج فعالیت‌های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از فعالان و نخبگان قرآنی به منظور تاسیس مؤسسات قرآنی در سطح شهر و روستاهای استان دعوت می‌کند.

کارشناس مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی افزود: در همین راستا، این مرکز برای تاسیس مؤسسات جدید قرآنی با اعطای تسهیلات حمایت خواهد کرد.

وی همچنین پیگیری برای اعطای زمین به متقاضیان از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان و اعطای تسهیلات 750 میلیون ریالی به آنان در زمینه ساخت موسسه قرآنی را از دیگر حمایت‌های این مرکز از متقاضیان برشمرد.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: این دفتر همچنین به متقاضیان تاسیس مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت که بخواهند ساختمانی رهن و یا اجاره کنند تا سقف 200 میلیون ریال تسهیلات در مرکز استان و 100 میلیون ریال تسهیلات در شهرستان‌ها تخصیص خواهد داد.

وی یادآور شد: مؤسسان فعال قرآن و عترت استان نیز می‌توانند شعبه‌های جدید مکتب القرآن در سطح محلات شهری و مناطق روستایی را برپا کنند.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول