اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های بومی مازندران:

بازی‌های بومی مازندران به کشور شناسانده شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های سنتی، بومی و محلی مازندران گفت: باید با افزایش توجه به ورزش محلی در استان برای شناساندن آن به جامعه ورزش کشور تلاش شود.

بازی‌های بومی مازندران به کشور شناسانده شود

محمدرضا بحرگرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: بازی‌های بومی و محلی از قدمت فراوانی برخوردار است و در این رابطه نیازمند توجه مسئولان برای شناساندن این بازی‌ها در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه کشتی لوچو از جمله بازی‌های بومی و محلی است که در مازندران بیش از یک‌هزار و 600 سال قدمت دارد، خاطرنشان کرد: باید با افزایش توجه به این ورزش محلی در مازندران برای شناساندن آن به جامعه ورزش کشور تلاش شود.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی، بومی و محلی مازندران گسترش و ترویج ورزش‌های سنتی را احیا فرهنگ و ارزش‌های اسلامی دانست.

بحرگرد تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند توجه به ورزش همگانی است و با توجه به پیشرفت همه‌جانبه در زندگی و ماشینی شدن زندگی‌ها همه شهر‌نشینان و روستا‌نشینان نیازمند ورزش همگانی هستند که در این رابطه با برگزاری دوره‌های مختلف مسابقات ورزش‌های همگانی سعی شده تا در جهت همه‌گیر کردن ورزش در جامعه تلاش شود.

وی هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای احیای ورزش بومی و محلی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هر چند اصالت بازی‌های بومی محلی به روستاها بر می‌گردد اما ورزش بومی و محلی مختص روستاها و عشایر نبوده بلکه ضرورت ورزش‌های بومی و محلی نیاز شهر بوده و لازم است که برای آشنایی و اجرای بازی‌های فیزیکی اقدامات لازم در شهرها صورت گیرد.

بحرگرد با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره بازی‌های سنتی، بومی و محلی شرق استان در نکا گفت: این مسابقات با حضور تیم‌های مختلف از شهرستان‌های ساری، میاندرود، بهشهر، گلوگاه و نکا و با هدف شناساندن استعدادهای این بخش برگزار شد.

این مسئول ورزشی ادامه داد: ورزش‌های بومی و محلی چولنگ، هفت سنگ، طناب کشی، کشتی لوچو، همراه با پخت غذاهای محلی در روستای دنگسرک نکا برگزار شد.

انتهای‌ پیام/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول