اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حرم مطهر حضرت معصومه صورت گرفت

رقابت بیش از 2000 نفر در مسابقات قرآن کریم در قم

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از رقابت 2 هزار و 174 نفر قرآن‌آموز قمی در آزمون سراسری قرآن کریم خبر داد.

رقابت بیش از 2000 نفر در مسابقات قرآن کریم در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام علی‌اکبر شفیعی در حاشیه مسابقات قرآن کریم که در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: این مسابقات در قالب رشته‌های حفظ سه جزء، پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء، 30 جزء، تدبر، نحو مقدماتی، ترجمه و مفاهیم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات قرآن کریم گفت: این آزمون در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و بر اساس منشور توسعه فعالیت‌های قرآنی به عنوان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

مسئول دفتر هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: دفتر توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی بر اساس رسالت خود با مؤسسات قرآنی تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کرده تا دوره‌های آموزشی قرآن کریم را برگزار کنند.

وی عنوان داشت: قرآن‌آموزان 18 مؤسسه قرآنی قم مانند بوستان قرآن، جامعة القرآن، مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه، آوای ملکوت، بصیرت ثقلین، بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، شیفتگان وحی، رهپویان سیدالشهدا(ع)، نورالیقین و نورالمبین در آزمون سراسری قرآن شرکت کردند.

شفیعی با بیان اینکه مسابقات قرآن به صورت سراسری برگزار می‌شود گفت: 2 هزار و 174 نفر در این آزمون با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی به استقبال چشمگیر قرآن‌آموزان از مسابقات قرآنی اشاره کرد و افزود: هزار و 600 نفر سال گذشته در مسابقات قرآن کریم قم شرکت کردند ولی تعداد شرکت‌کنندگان امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

مسئول دفتر هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یادآور شد: شرکت‌کنندگان در صورت دستیابی به امتیاز بالای 60 از گواهی‌نامه بهره‌مند شده و در صورت کسب حداقل امتیاز 90 جوایزی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به جوایز اهدایی به برگزیدگان مسابقات قرآن کریم گفت: شرکت‌کنندگان حفظ کل پس از قبولی در آزمون شفاهی کمک هزینه عمره دریافت می‌کنند و لوح تقدیر و جوایز این مسابقات در همایش فعالان قرآنی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول