اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهادکشاورزی شهرضا:

ایران در تولید انار رتبه نخست جهان را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود ایران با تولید سالانه بیش از 600 هزار تن انار رتبه نخست تولید این محصول را در سطح دنیا دارد.

ایران در تولید انار رتبه نخست جهان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، عبدالرضا تاکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس آمار و اطلاعات موجود ایران با تولید سالانه بیش از 600 هزار تن انار رتبه نخست تولید این محصول را در سطح دنیا دارد، اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام گرفته، استان اصفهان با تولید سالانه بیش از 85 هزار تن انار از مهم‌ترین قطب‌های تولید این محصول مطرح است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرستان شهرضا با سطح کشت یک هزار و 300 هکتار از انواع مختلف انار دارای جایگاه شایسته‌ای در حوزه تولید این محصول استراتژیک است.

رئیس اداره جهادکشاورزی شهرستان شهرضا با اشاره به لزوم ارتقای سطح علمی کشاورزان و نقش سازنده آن در افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی اضافه کرد: مبارزه با بیماری‌ها و آفات مختلف، تغذیه و هرس به موقع از مهم‌ترین فعالیت‌های سازنده در زمینه تولید محصول انار مطرح است که با اجرای آن شاهد افزایش 50 درصدی عملکرد کشاورزان استان اصفهان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت پیگیری حقوق کشاورزان به شکل صنفی افزود: در طول دوران گذشته فعالیت‌های حوزه کشاورزی بر اساس سیاست‌های صنفی انجام نگرفته و این موضوع آثار زیانبار زیادی را برای این مجموعه به همراه داشته است.

تاکی اضافه کرد: بر اساس مصوبه سال 87 مجلس شورای اسلامی قانون صنف کشاورزی به تصویب رسید و بر این اساس اصناف مختلف کشاورزی در سطح کشور تشکیل شده است.

وی با اشاره به لزوم تشکیل اصناف تخصصی کشاورزی بیان کرد: با اینکه از تشکیل این اصناف در سطح کشور مدتی گذشته است، اما تاکنون به نتیجه قابل توجهی در این زمینه دست نیافته‌ایم که انتظار می‌رود بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته در آینده نزدیک شاهد تحقق این امر باشیم.

رئیس اداره جهادکشاورزی شهرستان شهرضا ادامه داد: در حال حاضر کمبود منابع آبی به عنوان مهم‌ترین مشکل حوزه کشاورزی در شهرستان شهرضا مطرح است و انتظار داریم با اجرای طرح‌های کلان آب‌رسانی شاهد رفع این معضل باشیم.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول