اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی کرمان‌ عنوان کرد

‌ارسال 524 مقاله به کنفرانس ملی زلزله و سازه

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: 524 مقاله به سومین کنفرانس ملی زلزله و سازه ‌‌ارسال شده است.

‌ارسال 524 مقاله به کنفرانس ملی زلزله و سازه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا کامیاب‌مقدس ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس ملی زلزله و سازه در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: استان کرمان شاهد وقایع بسیار ناگواری از زلزله مانند‌ زلزله بم و زرند بوده است.

وی تصریح کرد: زلزله پدیده طبیعی است که بشر با امکاناتی که در هر مقطعی در دست داشته باشد به میزان زیادی بر آن فائق آمده و در مقایسه با کشور ما زلزله‌های بسیار بزرگتر در نقاط دیگر زمین با تلفات کمتر روی می‌دهد.

کامیاب یکی از‌ کارها و پژوهش پیش رو را در حوزه  مهندسی زلزله دریایی عنوان کرد و گفت: امروز در کمتر نقطه‌ای از دنیا ساخت و ساز و به ویژه در بخش مسکونی به شیوه کشور ما انجام نمی‌شود، ا‌گر چه اقدامات بسیار خوبی در جلوگیری از این امر طی سال‌های گذشته انجام شده است.

دبیر سومین کنفرانس ملی زلزله و سازه‌ افزود: ارتباط مستقیم دستگاه طراحی و نظارت با کارفرما یکی از نقیصه‌ها در حوزه ساخت و ساز است که باید رفع شود. 

وی‌ فعالیت‌های انجام شده در زمینه مسائل تحقیقاتی و دوره‌های آموزشی مختلفی در سطح کشور را مطلوب دانست و تصریح کرد: ‌با وجود رشته‌های متنوع تحصیلات تکمیلی، باید خروجی آن‌ها که جامعه مهندسی کشور است، سازماندهی و از نتیجه آن در داخل و دیگر کشورهای دنیا بهره‌برداری شود.

کامیاب‌ ابراز داشت: زلزله بم با وجود تلفات بسیاری که داشت، اما در عین حال یک کارگاه عظیم آموزشی در مهندسی سازه و مدیریت بحران بود و از جبنه‌های مختلف قابل بررسی است.

وی با اشاره به برگزاری سومین کنفرانس ملی زلزله و سازه تصریح کرد: این همایش با استقبال بسیار خوبی از سوی دانشگاهیان مواجه شد و بیش از 2.5 برابر سال قبل دریافت اصل مقالات را به دبیرخانه کنفرانس داشتیم.

کامیاب ‌خاطرنشان کرد: 524 مقاله به دبیرخانه ارسال شده بود که ‌214 مقاله پذیرش شده و در سه جلد کتاب به چاپ رسیده و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد و همزمان با برگزاری کنفرانس کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین نمایشگاه کتب تخصصی‌سازه و معماری در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

کامیاب افزود: دو سال قبل انجمن سازه‌های فضاکار ایران‌ کار خود را با هدف سیاست‌گذاری و تدوین استراتژی آغاز کرده و یکی از دستاوردهای ارزشمند این انجمن تاکنون تدوین آیین‌نامه سازه‌های فضاکار ایران است.

وی عنوان کرد: با موافقت انجمن سازه‌های فضاکار ایران، همزمان با برگزاری این کنفرانس توسط جهاد دانشگاهی، شعبه انجمن سازه‌های فضاکار در کرمان افتتاح شد.

کامیاب ‌از تاسیس دوره کارشناسی ارشد مهندسی سازه‌های فضاکار در جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: با پیگیری جهاد دانشگاهی برای نخستین بار در کشور دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی سازه‌های فضاکار طراحی و به تصویب رسید و در پژوهشکده زلزله دانشجو می‌پذیرد.

وی همچنین از بازنویسی نرم‌افزار فرمین توسط جهاد دانشگاهی خبر داد و افزود: ‌بازنویسی این نرم‌افزار از دیگر اقدامات مهمی است که در جهاد دانشگاهی انجام می‌شود، تاکنون هیچ بدیلی در دنیا برای آن وجود ندارد که با همکاری‌ دکتر هشیار نوشین ‌طراح این نرم‌افزار، پروژه‌ای در این زمینه در جهاد تعریف شد که بازنویسی می‌شود. ‌

کامیاب ‌افزود: از قابلیت‌های این نرم‌افزار که به زودی در سطح بین‌المللی عرضه می‌شود، این است که یک محیط گرافیکی دینامیکی بسیار قوی برای آن ایجاد و امکان برنامه‌نویسی در فرمین مهیا شده است. 

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول