اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

تغییرات زود‌هنگام قوانین برای صادر‌کنندگان مشکل‌آفرین است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: تغییرات سریع و زودهنگام در قوانین مصوب حوزه واردات و صادرات بزرگترین چالش فعالان این بخش است.

تغییرات زود‌هنگام قوانین برای صادر‌کنندگان مشکل‌آفرین است

حسین پیرموذن در آستانه روز ملی صادرات در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: انتظار ما از مسئولان ملی و استانی این است که اعمال قوانین خاص برای صادر‌کنندگان حداقل به صورت میان مدت پایداری داشته باشد چرا که شایسته نیست یک بخشنامه و قانونی کمتر از یک سال عمر و دوام داشته باشد.

وی از تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با توطئه‌های اقتصادی دشمن یاد کرد و یادآور شد: امپریالیسم جهانی با تمام توان وارد میدان شده تا به این نظام از طریق فشارها و تهدیدهای اقتصادی ضربه بزند که در این موقعیت حساس ضرورت دارد به اعمال قوانین و مقررات تسهیل کننده تولید و صادرات خط فکری تهدید و تحریم استکبار را بشکنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم اولین چیزی که در این مقطع برای بخش خصوصی و صادر‌کنندگان ما نیاز است آرامش و برقراری احساس امنیت برای صادرات و واردات ماست که بر اساس این آرامش آنها می‌توانند فعالیت خود را با قدرت و صلابت انجام دهند.

پیر‌موذن گفت:‌ خود دولتمردان می‌توانند این آرامش و اطمینان را به بخش خصوصی تزریق کنند که در این زمینه باید پیشقدم بوده و حرکت‌ها را سامان واقعی دهند.

این مسئول عنوان کرد: ما اگر به سنوات و دوره‌های گذشته برگردیم تکرار تبصره‌ها و قوانین و تصویب مقررات دست و پا گیر همیشه به عرصه تولید و صادرات ضربه وارد کرده و توان بخش خصوصی ما را به تحلیل برده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل افزود: به عنوان نمونه ما در صادرات سیب‌زمینی به بازارهای هدف با برخی از رقبای خود در حال مسابقه هستیم که در این زمینه هر چقدر قوانین و مقررات تسهیل شود صادر‌کنندگان ما بهتر می‌توانند سیب‌زمینی را به کشورهایی همچون آذربایجان، گرجستان و قزاقستان منتقل کنند.

ییر‌موذن بیان داشت:‌ گاهی این قوانین به قدری برای صادر‌کننده ما دشواری و سختی و عوارض به دنبال دارد که در این ساحه صادر‌کننده ما تلاش می‌کند به هر نحو ممکن از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

وی تصریح کرد: گاه صادر‌کنندگان ما با مشکلاتی در آن سوی مرزها مواجه هستند که به رغم صادرات محصول پول آن را دریافت نکرده‌اند که این خود سبب به خطر افتادن منابع و در‌آمد بخش خصوصی و صادر‌کنندگان می‌شود که در این ارتباط باید در آن سوی مرزها گروه‌ها و مجموعه‌هایی پیگیر وصول مطالبات باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با انتقاد از تاخیر به وجود آمده در پرداخت جوایز صادراتی به بخش خصوصی ادامه داد: اگر این جوایز به موقع پرداخت شود یک تشویق خوبی برای صادر‌کنندگان ماست اما دیر پرداخت شدن جوایز صادراتی که از سال 89 معوقه پرداختی را شاهد هستیم بسیاری از شور و علاقه و رغبت صادر‌کنندگان ما را کاهش داده است.

پیرموذن در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به امضای کنسرسیوم توسعه تجارت ایران و روسیه در اتاق بازرگانی اشاره کرد و اظهار داشت: ما همه ساله هیئت‌های تجاری را برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری به کشورهای هدف اعزام می‌کنیم تا بخشی از مشکلات و نارسایی‌ها در این ارتباط برطرف شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول