اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشور:

سالانه 10 هزار زمین‌لرزه در کشور رخ می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز لرز‌ه‌نگاری کشور گفت: سالانه 10 هزار زمین‌لرزه در کشور رخ می‌دهد که این امر در شبکه‌های لرزه‌نگاری ثبت و گزارش می‌شود.

سالانه 10 هزار زمین‌لرزه در کشور رخ می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، نوربخش میرزایی ظهر امروز در آیین افتتاح شبکه لرزه‌نگاری همدان با بیان اینکه کشور ما در بین دو صفحه لرزه‌خیز قرار گرفته است، افزود: این دو صفحه به لحاظ لرزه‌خیزی ایران بسیار تأثیرگذار است و در زاگرس نیز 50 درصد زلزله‌ها تجربه می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه 10 هزار زمین‌لرزه در کشور رخ می‌دهد، افزود: این لرزه‌ها در سال توسط ایستگاه‌های لرزه‌نگار در سطح کشور به ثبت می‌رسد.

رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشور خاطرنشان کرد: در زاگرس بزرگ‌ترین لرزه‌ها در گسل عهد حاضر رخ می‌دهد و مابین همدان و کرمانشاه زلزله‌‌خیزترین لرزه‌های زاگرس را داریم.

وی ادامه داد: با حمایت وزارت کشور در تعدادی از استانداری‌ها تجهیزاتی خریداری شده است و ایستگاه‌های لرزه‌نگاری موجود در سطح کشور از 100 ایستگاه فراتر رفته است که در قالب 18 شبکه لرزه‌نگاری و چهار تک ایستگاه به مرکز هر استان اطلاع‌رسانی می‌شود.

میرزایی از بهره‌گیری از بهترین تجهیزات لرزه‌نگاری در ایستگاه‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ گونه مشکلی نداریم و اگر حمایت‌های لازم برای تأمین منابع لازم برای نصب ایستگاه صورت گیرد در لرزه‌نگاری از تجهیزات خوبی استفاده می‌شود.

رئیس مؤسسه مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران نیز گفت: همه ما در کنار هم به وظیفه ملی خود مبادرت می‌کنیم که به همین علت در سال 82 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در بودجه سالانه کل کشور اعتبار ویژه‌ای در قالب برنامه تحقیقاتی و پژوهشی برای مؤسسه یاد شده پیش‌بینی کرده است.

فرهنگ احمدی‌گیوی با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های ژئوفیزیک احداث شده در سطح کشور از 100 مورد بالاتر رفته است، افزود: پس از زلزله ورزقان هزار و 40 پس‌لرزه بالای یک ریشتر در کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول