اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان:

ساختار‌های دولتی به اصلاح الگوی مصرف بی‌توجه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: اصلاح الگوی مصرف به عنوان مهم‌ترین محور و رویکرد دهه پیشرفت و عدالت است، اما در حال حاضر ساختار‌های دولتی، مدیران اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موارد توجهی ندارند.

ساختار‌های دولتی به اصلاح الگوی مصرف بی‌توجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج‌رسولیها پیش‌ازظهر امروز در برنامه اجلاس شورای اسلامی استان اظهار کرد: تحقق مدیریت جامع شهری و واگذاری امورات شهری به مردم بسیاری از مشکلات و چالش‌های موجود در کشور را برطرف می‌کند و تحقق این موضوع راهکاری برای تحولات اقتصادی در کشور است.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده امام خمینی(ره) جمهوری اسلامی ایران از بهترین قانون اساسی برخوردار است، ادامه داد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ریشه در دین و قرآن دارد و در کشور این قانون بر مبنای مردم‌سالاری دینی است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس این قانون اداره امور کشور باید با اتکای به آرای عمومی انجام شود، تصریح کرد: ارکان تصمیم‌گیری در کشور با مجلس شورای اسلامی و شورا‌های اسلامی است و دولت موظف است که تصمیمات مجلس شورای اسلامی را انجام بدهد.

حاج‌رسولیها با اشاره به اینکه بنا به فرموده امام خمینی(ره) بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمام کار‌ها باید به مردم واگذار شود، تاکید کرد: کشور با استفاده از کمک‌های مردمی به راحتی می‌تواند امورات شهری را انجام بدهد و در راستای توسعه شهر‌ها تلاش کند.

وی به نقش رزمندگان و شهدای اسلام و انقلاب در جنگ هشت سال دفاع مقدس در توسعه کشور در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: اگر جنگ نبود، معلوم نبود که کشور به چه سمت و سویی پیش می‌رفت و امروز خون شهدای اسلام و انقلاب کشور را بیمه کرده است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان ولایت مطلقه فقیه و رهبری را محور قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران به عنوان دهه پیشرفت و عدالت مطرح شده است و اصلاح الگوی مصرف به عنوان مهم‌ترین محور و رویکرد دهه پیشرفت و عدالت به شمار می‌رود.

حاج‌رسولیها با اشاره به اینکه در حال حاضر ساختار‌های دولتی، مدیران اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اصلاح الگوی مصرف در کشور توجهی نمی‌کنند، اظهار کرد: اصلاح الگوی مصرف در کشور بسیاری از ساختار‌ها را ساماندهی می‌کند و هزینه‌های موجود در کشور را کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب در سطح کشور مطرح شده است، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به این معنا است که کشور به سمت مردمی شدن اقتصاد حرکت کند و در حال حاضر انواع و اقسام معادن در سطح کشور وجود دارد اما کشور از تمام این ظرفیت‌ها برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی غافل است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: امروز جهاد کشور یک جهاد نظامی نیست بلکه مردم در یک جهاد تولیدی و افزایش ثروت قرار دارند و در شرایط اقتصادی فعلی کشور باید به سمت جهاد تولید و افزایش ثروت حرکت کند.

وی به ضرورت اصلاح و کنترل جمعیت در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سن ازدواج در سطح کشور افزایش یافته است و مسئولان باید ازدواج‌های آسان را در جامعه ترویج بدهند و زمینه‌های اشتغالزایی جوانان را نیز فراهم کنند.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول