اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

زنان در خط مقدم اصلاح الگوی مصرف قرار دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تغییر فرهنگ مصرف در خانواده‌ها به خصوص در میان زنان را اساسی‌ترین اقدام برای اصلاح الگوی مصرف در جامعه دانست.

زنان در خط مقدم اصلاح الگوی مصرف قرار دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مریم گشتاسبی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته اصلاح الگوی مصرف در میان خانواده‌های این استان اظهار داشت: هنوز در رفتارهای مصرفی بسیاری از خانواده‌ها مصرف بیشتر یک هنجار و ارزش تلقی می‌شود.
گشتاسبی، اصلاح فرهنگ مصرف غیر ضروری به‌ خصوص در میان زنان را یک ضرورت برای اصلاح الگوهای مصرفی در سطح خانواده و اجتماع خواند و گفت: برای تحقق ایده‌های مصرف درست و بهینه در میان خانواده‌ها باید با فرهنگ‌سازی، بسیاری از ارزش‌های رایج در مصرف‌گرایی را به یک عمل ضد ارزش در میان خانواده ها تبدیل کرد.
وی افزود: اگر زنان جامعه نسبت به الگوها و رفتارهای مصرفی توجیه شوند این امر بر فرزندان و تمام اعضا جامعه تاثیر مثبت و مستقیم خواهد داشت.
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور بانوان خواستار ارائه بهترین پیشنهاد در اصلاح الگوی مصرف با توجه به حیطه وظایف دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: نظام پیشنهادات تمام دستگاه‌های اجرایی استان از پیشنهاداتی که می‌تواند در اصلاح الگوی مصرف و نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف نزد زنان در خانواده و اجتماع موثر باشد استقبال می‌کند.
وی، خواستار تدوین مجموعه‌ای از دانش‌های لازم برای مصرف درست از اقلام مصرفی توسط دستگاه‌های اجرایی شد و تصریح کرد: برای نمونه شرکت آب می‌تواند با آموزش‌های ساده راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب و حتی نگهداری و تعمیرات جزیی را به بانوان به صورت تدوین شده ارائه دهد.
گشتاسبی نقش زنان در موفقیت طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را مؤثر دانست و گفت: موفقیت این طرح با حمایت همه اقشار جامعه از جمله بانوان که ارتباط مستقیمی با برخی حامل‌های انرژی دارند میسر شد. 
این مسئول خاطرنشان کرد: کمیته زنان اصلاح الگوی مصرف استان  کهگیلویه و بویراحمد متشکل از مشاوران امور بانوان شرکت برق، گاز و اداره آب و فاضلاب است که بررسی راهکارهای تحقق اصلاح الگوی مصرف را پیگیری می‌کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول