اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

ترویج فرهنگ نماز بستر برچیده‌ شدن فساد در جامعه است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کردستان با تاکید بر اهمیت انجام فریضه الهی نماز در دین مبین اسلام گفت: ترویج فرهنگ نماز بستر برچیده‌ شدن فساد در جامعه است.

ترویج فرهنگ نماز بستر برچیده‌ شدن فساد در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی دوشنبه‌شب در ستاد اقامه نماز کردستان که با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال در جاهای مختلف به اهمیت فریضه الهی نماز تاکید و اشاره فراوانی داشته چراکه نماز یکی از راه‌های رسیدن انسان‌ها به اوج و تعالی است.

وی در ادامه از نماز به عنوان پرچم اسلام نام برد و افزود: یکی از خصایص مسلمان بودن انجام فریضه الهی نماز است و کسی که جایگاه نماز و ارزش معنوی آن را کوچک بشمارد هرگز مورد شفاعت قرار نمی‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اینکه نماز تنها وسیله برای ارتباط معنوی با خداوند متعال است، تصریح کرد: یکی از وسایل سکونت خاطر و آرامش باطنی در انسان‌ها ازدواج و ذکر و یاد خداوند است.

وی با تاکید بر اینکه بهترین لحظات عمر انسان در هر شرایط و زمانی لحظه در یاد و ذکر خدا بودن است، افزود: با انجام واجبات الهی و نماز زنگار از قلب انسان‌ها زدوده و لطافت و پاکی و محبوبیت جای آن را می‌گیرد که این امر به دلیل حسنات این فریضه است.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه بهترین لذت‌ها در خشیت و خضوع در برابر خداوند است، اضافه کرد: با انجام فریضه الهی نماز این خضوع و خشوع در نمازگزار تجلی می‌یابد و بهترین لذت برای هر مسلمانی لحظه با خدا بودن و ذکر اوست.

وی در ادامه اقامه نماز را وظیفه حاکمیتی مسئولان و مدیران نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: با توجه به اهمیت فریضه نماز در بین مسلمانان و جوامع اسلامی اگر این امر مهم در همه جا پیاده و روح معنویت نماز بر جامعه حاکم شود زمینه و بساط فساد نیز برچیده خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بر گسترش فرهنگ نمازخوانی در جامعه و حکمیت این فریضه الهی تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم در زمینه گسترش فرهنگ نمازخوانی در جامعه بیشتر کار کنیم چراکه اگر بسیاری از هزینه‌ها را که در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی صرف می‌شود در حوزه نماز هزینه می‌کردیم اکنون بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه برطرف می‌شد.

حسینی‌شاهرودی در ادامه نماز را پایه و اساس دین اسلام دانست و تصریح کرد: کشورمان در زمینه برپایی و اقامه نماز در مقایسه با سایر کشورهای اسلامی پیشتاز و جلودار است اما وظیفه ما بیشتر از این‌هاست.

وی در پایان با اشاره به تاثیرات نماز در اصلاح جامعه و رفع بسیاری از مشکلات خاطرنشان کرد: نماز خواندن از جمله فرایض الهی است که باید خاصیت و ویژگی نمازی بودنش را در جامعه نشان دهد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول