اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه بیت‌المقدس خبر داد

برگزاری 45 یادواره شهدا در کردستان/ اجرای 1500 برنامه فرهنگی

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان از برگزاری 45 یادواره شهدا در سطح شهرستان‌های استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

برگزاری 45 یادواره شهدا در کردستان/ اجرای 1500 برنامه فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم حسینی چهارشنبه‌شب در هفتمین جلسه شورای اداری استان با محوریت کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان در سنندج، اظهار کرد: با توجه به دیربازده بودن کارهای فرهنگی تعریف برنامه‌های فرهنگی به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ضروری است.

وی از فرهنگی بودن کردستان به عنوان یکی از پشتوانه‌های بسیار خوب برای رشد و ارتقای شاخصه‌های مختلف نام برد و گفت: بومی‌سازی برنامه‌های فرهنگی با توجه به نیاز و فرهنگ استان باید به صورت ویژه مورد توجه مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان به اقدامات سپاه استان در زمینه توسعه برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: برگزاری بیش از 45 یادواره شهدا، اجرای یک‌هزار و 500 برنامه مختلف در هفته دفاع مقدس و توسعه اردوهای راهیان نور به عنوان یک حرکت عظیم فرهنگی از جمله اقدامات انجام شده در سطح استان بوده است.

به گفته حسینی، برگزاری رزمایش فرهنگی شب‌های آسمانی در کردستان به مدت 15 شب و با استقبال 54 هزار نفر از مردم فرهنگی استان از دیگر اقدامات سپاه‌ بیت‌المقدس در راستای توسعه فرهنگی استان بوده است.

حسینی خواستار توجه به بحث آموزش معارف اسلامی در مدارس و دانشگاه‌ها در طرح تحول اجتماعی شد و گفت: پرداختن به این مهم با توجه به اینکه قشر جوان و نوجوانان ایران اسلامی در هجمه‌های نرم دشمنان بیش از بقیه اقشار مورد هدف دشمنان هستند می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

به گفته وی، نهادینه کردن ارزش‌های دینی و اسلامی و ارتقای سطح بصیرت دانش‌آموزان و دانشجویان آنان را در برابر هجمه‌های نرم دشمن بیمه خواهد کرد.

وی همچنین به اعزام 21 هزار دانش‌آموز پسر و دختر این استان به جبهه‌های عملیاتی جنوب کشور اشاره کرد و گفت: حرکت‌های خوبی در زمینه تقویت بحث راهیان نور در استان صورت گرفته اما در زمینه اجرایی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که نیاز به توجه و تلاش بیشتر مسئولان دارد.

وی در پایان انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ایجاد پل ارتباطی بین جوانان دوران جنگ و جوانان امروز از مهم‌ترین اهداف اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی عنوان کرد و افزود: انتقال رشادت‌ها و افتخارات ملت و رزمندگان ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی به عنوان برگ زرین از تاریخ پرافتخار انقلاب، بهترین ابزار برای مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان خواهد بود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول