اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

اطاعت از رهبری و ولایت موجب سربلندی می‌شود

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: اطاعت از رهبری و ولایت و انجام دستورات مراجع تقلید موجب سربلندی و عزت جامعه خواهد شد.

اطاعت از رهبری و ولایت موجب سربلندی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از پرسنل نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد: برخی انسان‌ها شخصیت و جلال خاصی دارند و بر اساس روایتی از امام حسن(ع)، کسانی که خواستار رسیدن به چنین مقامی هستند باید از ذلت گناه بیرون آمده و به عزت اطاعت از خداوند وارد شوند.

وی افزود: عزت و سربلندی تنها در سایه اطاعت از خداوند به دست می‌آید و اگر انسان به این وادی گام نهد پیروز و عزتمند خواهد شد زیرا بر اساس آیات قرآن که می‌گوید «اطیعوالله و اطیعوالرسول» آدمی باید خدا و رسول او را اطاعت کند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه اطاعت از خدا و رسول و انجام اوامر آن‌ها موجب سعادت می‌شود گفت: امروز اگر به دنبال خدمتگزاری و سربلندی هستیم باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: اطاعت از رهبری و ولایت و نیز انجام دستورات مراجع تقلید نیز در همین راستا بوده و موجب سربلندی و عزت جامعه خواهد شد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با تاکید بر گام برداشتن در مسیر حق خاطر نشان کرد: سعادت مربوط به امور مادی و دنیایی نیست و عزت اصلی به روح و جان آدمی می‌رسد.

این استاد حوزه علمیه افزود: همه افراد در هر پست و مقامی که هستند باید در کار خود حسن نیت داشته و احساس مسئولیت کنند.

وی با اشاره به اهمیت خدمتگزاری در جامعه بر اساس حسن نیت و گام برداشتن در راه خدا تصریح کرد: برخی افراد به این دلیل وارد عرصه‌های مختلف می‌شوند که خود را سرباز امام زمان دانسته و برای رسیدن به جامعه‌ای منتظر تلاش می‌کنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی بیان داشت: زمانی که انسان برای خدا تلاش کند حقوق و مزایای مادی برای او ارزش نداشته و او تنها از خداوند متعال پاداش خود را دریافت می‌کند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به فلسفه اساسی نزول پیامبران الهی خاطر نشان کرد: روح انسان با چشم ظاهر دیده نمی‌شود و پیامبران نیز برای این مسئله آمده‌اند که آدمی را با روح و شرایط تعالی آن آشنا سازند.

وی گفت: انسان باید در همه کارها خدا را مدنظر داشته باشد تا روح و جان خود را پاکیزه نگه داشته و از فطرت پاک خود حفاظت کند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول