اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج:

چشم‌انداز شورای فرهنگ عمومی سنندج در حال اجراست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج از ترسیم چشم‌انداز شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج خبر داد.

چشم‌انداز شورای فرهنگ عمومی سنندج در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شاهین فکور بعدازظهر امروز در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج با تبریک سالروز پیوند آسمانی حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) و روز خانواده، اظهار کرد: ستون و بنای فرهنگی هر جامعه‌ای خانواده است.

وی با اشاره به اینکه نقطه آغازین هر جامعه‌ای ازدواج و تشکیل خانواده است، افزود: باید سعی شود نقطه آغازین ستون فرهنگی هر جامعه که با ازدواج انجام می‌شود تصحیح و تسهیل یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج تاکید کرد: خانواده‌ها باید سعی کنند مسیر زندگی فرزندان خود را با اصلاح و تربیت اصولی هموار سازند چراکه این امر در آینده خروجی بهتری خواهد داشت.

فکور با بیان اینکه جوامع خروجی خانواده‌هاست، اضافه کرد: متاسفانه هم‌اکنون دغدغه خانواده‌ها در تربیت فرزندان نسبت به گذشته کمتر شده و این امر برای جامعه تهدیدکننده است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم فرهنگی اصیل و اسلامی و مطابق آموزه‌های دینی داشته باشیم باید از نظرات کارشناسان و رسانه‌ها استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، ستون دوم بنای هر جامعه را مراکز آموزشی عنوان کرد و گفت: مراکز آموزشی از دوران ابتدایی تا آموزش عالی در افراد جامعه تاثیر مستقیم و مهمی دارند.

فکور با تاکید بر غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان که مشتریان اصلی فرهنگ هر جامعه هستند، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی در بحث ورزش و تربیت بدنی جوانان می‌تواند تدابیر خوبی داشته باشد.

ترسیم چشم‌انداز شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با اشاره به نظارت و ارزیابی بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری به عنوان دستور کار این جلسه اضافه کرد: لازم است که به منظور پیشبرد کارهای فرهنگی در استان چشم‌انداز فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی ترسیم شود.

فکور در ادامه از ترسیم سند چشم‌انداز شورای فرهنگ عمومی در شهرستان سنندج خبر داد و افزود: هم‌اکنون این سند چشم‌انداز فعالیت‌های فرهنگی و هنری در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت با همت متخصصان و کارشناسان دانشگاه آزاد اسلامی در حال اجراست که پیشرفت آن نیازمند اعتبار و بودجه است.

وی تصریح کرد: با ترسیم سند چشم‌انداز فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان سنندج در طول برنامه یک‌ساله یا پنج ساله می‌توان نقاط قوت و ضعف این سند را شناسایی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در ادامه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و کتب درسی دانش‌آموزان را در راستای ترویج فرهنگ عمومی مهم ارزیابی کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی زیرساخت و پایه و اساس توسعه هستند و همه دستگاه‌های اجرایی باید در مسائل فرهنگی خود را مجری و مسئول بدانند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول