اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش طبس:

ممنوعیت اخذ وجه از دانش‌آموزان نباید مانع کمک کردن اولیاء شود

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش طبس گفت: انتشار اخبار مبنی بر ممنوعیت اخذ وجه از دانش‌آموزان در مدارس بدین معنی نیست که اولیاء نباید به مداس کمک کنند، زیرا سرانه‌ای که مدارس دریافت می‌کنند تنها کفاف برخی موارد ضروری را می‌دهد.

ممنوعیت اخذ وجه از دانش‌آموزان نباید مانع کمک کردن اولیاء شود

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، غلامحسین طاهری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان طبس، ضمن گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان، اظهار داشت: هفته پیوند اولیاء و مربیان فرصتی مغتنم برای آموزش و پرورش در راستای جلب همدلی و مشارکت اولیاء با مدارس است.

وی تصریح کرد: در شهرستان طبس یک ضعف اساسی فرهنگی برای جلب مشارکت اولیاء با آموزش و پرورش و مدارس وجود دارد که باید در پی رفع این عارضه برآییم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس ادامه داد: باوجود اینکه وضعیت اقتصادی و معیشتی خانواده‌های طبسی نسبتاً مطلوب است اما معمولاً از سوی اولیا مشارکت قابل توجهی با مدارس صورت نمی‌گیرد.

وی یادآور شد: انتشار اخبار مبنی بر ممنوعیت اخذ وجه از دانش‌آموزان در مدارس بدین معنی نیست که اولیاء نباید به مداس کمک کنند، زیرا آنچه مدارس به عنوان سرانه دریافت می‌کنند تنها کفاف چند مورد ضروری شامل هزینه سوخت، برق، تلفن و آب را داده و با این مبالغ نمی‌توان به عمران و توسعه مدارس کمک کرد.

طاهری افزود: طی سال‌های اخیر وضعیت سرانه و اعتبارات مدارس به دلیل برخی مسائل خاص کشور به صورتی شده که حقیقتاً مدارس ما درمانده شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری از دانش‌آموزان همه مدارس دولتی سایر شهرستان‌های استان یزد حداقل مبلغ 300 هزار ریال دریافت شده است که اداره کل آموزش و پرورش استان نیز بر اخذ یک مبلغ حداقلی از دانش‌آموزان تأکید دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس اضافه کرد: مبالغ اخذ شده از اولیاء با نظارت دقیق انجمن اولیاء و مربیان مدارس فقط صرف مطلوب‌تر کردن شرایط برای دانش‌آموزان شده و حتی ریالی از آن برای پرداخت حقوق و اضافه کار کارکنان و معلمان و موارد مشابه هزینه نمی‌شود.

وی بیان کرد: در نظر است تا در سال تحصیلی جاری به اولیاء دانش‌آموزان مدارس دولتی شهرستان طبس نیز پیشنهاد شود تا در صورت تمایل وجهی معقول در حد 300 هزار ریال پرداخت کنند.

طاهری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش طبس از نظر اقتصادی سال تحصیلی پرمشکلی را پیش رو دارد، یادآور شد: در برخی از شهرستان‌های استان یزد از سوی صنایع، کارخانجات و معادن کمک‌های خوبی به آموزش و پرورش می‌شود که متأسفانه در شهرستان طبس صنعت درآمدزای قابل توجهی وجود ندارد و در حال حاضر معادن شهرستان نیز در وضعیت مطلوبی قرار ندارند که این موضوع ضرورت مساعدت و همراهی اولیاء را دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول