اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش طبس:

دانش‌آموزان از معلمان پیشی گرفته‌اند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش طبس گفت: امروز دانش‌آموزان در استفاده از ابزارهای نوین از معلمان پیشی گرفته‌اند و به نظر می‌رسد بدنه دولت هم در استفاده از این تجهیزات هنوز چابکی لازم را ندارد.

دانش‌آموزان از معلمان پیشی گرفته‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، غلامحسین طاهری ظهر امروز در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان طبس اظهار داشت: امروز پس از گذشته سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی مدارس ما در مقایسه با سایر کشورها چندان پیشرفته نیستند به طوری که روش‌های نوین تدریس هنوز جایگاه خود را در مدارس نیافته است.
وی ادامه داد: امروز دانش‌آموزان در استفاده از ابزارهای نوین مانند رایانه و اینترنت از معلمان پیشی گرفته‌اند و به نظر می‌رسد بدنه دولت هم در استفاده از این تجهیزات هنوز چابکی لازم را پیدا نکرده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس عنوان کرد: براساس برنامه وزارت آموزش و پرورش باید در مدت پنج سال تمام مدارس کشور هوشمند شود که در این زمینه روش تدریس و محتوای الکترونیکی هم برای برخی از دروس طراحی شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط نسبت به تأمین امکانات و تجهیزات لازم برای هوشمندسازی حداقل یک واحد آموزشی یا پرورشی در هر شهرستان تا پایان سال 1391 اقدام کنند و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم موظف است که زمینه اتصال مدارس هوشمند به شبکه ملی ارتباطات و اطلاعات را از طریق ارائه سرویس پهنای باند دو مگابایت بر ثانیه فراهم آورد.
طاهری یادآور شد: ضرورتاً کشورهایی که دارای معادن غنی و ثروت‌های مادی هستند ثروتمندترین کشوها نیستند، بلکه پیشرفته‌ترین کشورها آنهایی هستند که به نیروی انسانی و آموزش‌ها بها داده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای نظام آموزشی «شش.سه.سه» در مدارس آموزش و پرورش خبر داد و افزود: احتمالاً از سال آینده تحصیلی مقطع ابتدایی شش ساله خواهد شد که هم‌اکنون کتاب‌های مربوطه در دست تألیف است.
مدیر آموزش و پرورش طبس همچنین درباره وضعیت پذیرفته‌شدگان طبسی کنکور سراسری سال 1390 گفت: علی‌رغم کمبود امکانات و اعتبارات، اما میزان قبولی دانش‌آموزان شهرستان طبس در دانشگاه‌ها رشد قابل توجهی یافته، به طوری که 22 نفر در رشته پزشکی پذیرفته شده و 43 نفر هم رتبه کمتر از هزار کسب کردند.
وی اضافه کرد: هرساله تعدادی از دانش‌آموزان شهرستان طبس در مهمترین دانشگاه‌های کشور و حتی خارج از کشور پذیرفته می‌شوند که شاید این شهرستان در پرورش و به ثمر رساندن نخبگان حتی با یک استان کشور هم برابری کند.
طاهری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گلایه شدید از عدم مشارکت بخش صنعت طبس در موضوعات آموزشی، بیان کرد: شهرستان طبس دارای امکانات و قابلیت‌های متعددی در بخش صنعت و معدن است، اما تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت مشارکت و مساعدت این بخش در آموزش و پرورش استفاده کنیم.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان طبسی هم حق دارند که از امکانات الهی منطقه بهره‌مند شوند و اینکه باوجود این همه معادن خدادادی هنوز هم مدارس ما دارای فضاهای نامناسب باشند به طور قطع گناهی نابخشودنی است.
مدیر آموزش و پرورش طبس از فرمانداری این شهرستان خواست تا برای مشارکت بخش صنایع و معادن با آموزش و پرورش مکاتبه‌ای با این بخش انجام شود تا بر این اساس آموزش و پرورش هم بتواند موضوع را پیگیری کند.
احمد طالبیان مقدم بخشدار مرکزی طبس هم در این جلسه به بیان مطالبی درباره انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و از معلمان و دبیران خواست تا با راهنمایی دانش‌آموزان، جامعه را به سمت و سویی حرکت دهند که در انتخاب افراد مؤثر به عنوان نماینده‌شان دچار تردید نشوند و مردم را برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی آماده کنند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول