اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه طبس تاکید کرد:

لزوم تأسیس دبیرستان وابسته به حوزه در طبس

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: لازم است سازمان آموزش و پرورش استان یزد با راه‌اندازی دبیرستان دخترانه وابسته به حوزه علمیه در شهرستان طبس موافقت کند.

لزوم تأسیس دبیرستان وابسته به حوزه در طبس
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان طبس، اظهار داشت: براساس توافق بین وزارت آموزش و پرورش و مرکز حوزه علمیه قم، چند سالی است که مدرسه راهنمایی دخترانه حضرت معصومه(س) وابسته به حوزه علمیه در طبس راه‌اندازی شده است که احتمالاً در نوع خود اولین نمونه در استان یزد است.
وی ادامه داد: پیگیری راه‌اندازی مدرسه راهنمایی دخترانه وابسته به حوزه علمیه با این هدف انجام شده است که در ادامه مدارس ابتدایی، دبیرستان و پیش‌دانشگاهی وابسته به حوزه نیز در طبس تأسیس شود و دانش‌آموزان محصل در مدرسه راهنمایی وابسته به حوزه علمیه پس از اتمام دوران راهنمایی به دبیرستان وابسته به حوزه وارد شوند.
امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: نتیجه مورد نظر تنها با تحصیل در مدرسه راهنمایی وابسته به حوزه علمیه حاصل نمی‌شود و در صورت عدم راه‌اندازی دبیرستان مربوطه، تمامی زحمات به هدر می‌رود.
وی تصریح کرد: برای راه‌اندازی دبیرستان دخترانه وابسته به حوزه علمیه در شهرستان طبس مکاتبه و پیگیری شده و حتی شخصاً با مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان یزد به صورت تلفنی هم صحبت کرده‌ام، اما متأسفانه سازمان آموزش و پرورش استان یزد مجوز مربوطه را صادر نمی‌کند که بر این اساس از آموزش و پرورش گلایه‌مندیم.
مهاجریان ضمن درخواست از مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس برای پیگیری اخذ مجوز تأسیس دبیرستان دخترانه وابسته به حوزه علمیه، افزود: چنانچه این مجوز صادر نشود، مدرسه راهنمایی دخترانه حضرت معصومه(س) که وابسته به حوزه علمیه است را هم تعطیل کرده و آن را به آموزش و پرورش تحویل خواهیم داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره شیوع بیماری شپش سر و بدن موسوم به پدی کلوز، بیان کرد: در عین حالی که توجه به مسائل بهداشتی بسیار لازم و ضروری است اما باید بهداشت باطنی و معنوی و مسائل اعتقادی نیز مورد توجه قرار گیرد چراکه ممکن است شیوع این بیماری یک آفت و نتیجه اعمال و گناهان ما باشد.
امام جمعه طبس همچنین ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید غدیر، یادآور شد: خروجی تمام زحمات و تلاش‌های پیامبر اکرم(ص) موضوع ولایت و امامت بود که همه مردم و مسئولان نیز باید به ولایت و امامت اهمیت دهند که توجه به این مهم تنها با بیان و شعار محقق نمی‌شود بلکه نیازمند اجرا و عمل است.
وی ادامه داد: هدف معلمان، مربیان و دبیران و خروجی آموزش و پرورش نیز باید ولایت و امامت باشد چراکه اگر دانش‌آموزان تربیت‌یافته به‌وسیله آموزش و پرورش، ولایی نباشند تمامی زحمات بر باد رفته و نتیجه مثبتی درپی نخواهد داشت.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد که در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان طبس حضور داشت نیز طی سخنانی به معرفی امکانات و فعالیت‌های این کانون پرداخت و اظهار داشت: کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان طبس دارای 16 هزار جلد کتاب تأیید شده و مناسب برای کودکان و نوجوانان است و علاوه بر این کتابخانه سیار روستایی نیز با 388 نفر عضو در طبس فعال است.
علیرضا جلالی افزود: امکان ارسال کتاب از طریق پست برای روستاهای دوردست که کتابخانه سیار مراجعه نمی‌کند نیز فراهم شده است که هم‌اکنون کتابخانه پستی در 14 روستای شهرستان طبس با 230 نفر عضو فعال است.
وی یادآور شد: شهرستان طبس دارای 11 شهید است که عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده‌اند و همچنین 50 نفر پزشک فارغ‌التحصیل در طبس نیز عضو این کانون بوده‌اند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس هم در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های اخیر این مدیریت پرداخت و بیان کرد: ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان برای جلوگیری از شیوع بیماری پدی کلوز، برگزاری جلسه هم‌اندیشی دبیران و معلمان تربیت بدنی به مناسبت هفته تربیت بدنی و برگزاری مسابقه دوی رهروان شهدا به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی از جمله این اقدامات است.
غلامحسین طاهری اضافه کرد: نواختن زنگ سرشماری نفوس و مسکن، برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، برگزاری مراسم اختتامیه طرح هجرت سه، برگزاری جلسه مدیران مقاطع تحصیلی و بیان انتظارات و دیدگاه‌های مدیران، اعزام 30 نفر از دانش‌آموزان شهرستان طبس برای دیدار با مقام معظم رهبری و برگزاری یادواره شهید مرحمت بالازاده و 14 شهید دانش‌آموز نیز از دیگر برنامه‌های اخیر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان طبس است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول