اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش طبس بیان کرد:

انتخابات دانش‌آموزی مقدمه ورود به جامعه دموکراتیک

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس گفت: انتخابات شورای دانش‌آموزی گام نخست ورود دانش‌آموزان به یک جامعه دموکراتیک و مبتنی بر رأی و نظر مردم است.

انتخابات دانش‌آموزی مقدمه ورود به جامعه دموکراتیک
غلامحسین طاهری امروز در حاشیه برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس شهرستان طبس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: انتخابات شورای دانش‌آموزی امروز در 58 آموزشگاه مقطع راهنمایی و متوسطه و 74 آموزشگاه مقطع ابتدایی شهرستان طبس برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل شورای دانش‌آموزی، تمرین مدیریت برای دانش‌آموزان است، افزود: دانش‌آموزان با حضور در انتخابات شورای دانش‌آموزی از دوران نوجوانی و جوانی تجربه لازم را برای برعهده گرفتن مدیریت فردای جامعه کسب می‌کنند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس یادآور شد: در آبان ماه هر سال انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می‌شود که شورای دانش‌آموزی هر مدرسه دارای پنج نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی‌البدل است.
وی ادامه داد: روال کار و مراحل انتخابات شورای دانش‌آموزی تا حد زیادی مشابه سایر انتخابات کشور مانند مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری است، به این صورت که دانش‌آموزانی که در خود توانمندی و علاقه لازم را احساس می‌کنند نامرد شده و در زمان در نظر گرفته شده تبلیغات خود را انجام می دهند، 24 ساعت مانده به برگزاری انتخابات، اقلام تبلیغاتی جمع‌آوری شده و مجریان و ناظران انتخابات نیز تعیین می‌شوند.
طاهری اضافه کرد: دانش‌آموزان برای شرکت در انتخابات با مراجعه به عوامل اجرایی تعرفه رأی را دریافت کرده و در محل در نظر گرفته شده رأی خود را نوشته و به صندوق می‌اندازند و پس از اتمام زمان رأی‌گیری، صندوق‌ها به‌وسیله مجریان باز، آرای دانش‌آموزان شمارش، و صورت‌جلسات مربوطه تنظیم می‌شود و در نهایت اسامی افرادی که حائز بالاترین آرا شده‌اند اعلام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: هر یک از اعضای شورای دانش‌آموزی براساس علاقه خود مسئول یکی از کمیته‌های زیر مجموعه شورا مانند کمیته‌های فرهنگی، علمی، ورزشی، اردویی و مذهبی شده و بخشی از امورات مدرسه را بر عهده می‌گیرند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس گفت: شوراهای دانش‌آموزی با تشکیل جلسات منظم ماهانه و هفتگی، مسائل و مشکلات مختلف دانش‌آموزان را بررسی کرده و مصوباتی دارند که این مصوبات به صورت پیشنهاد به مدیر مدرسه ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: مصوبات شوراهای دانش‌آموزی نشان‌دهنده علاقه دانش‌آموزان نسبت به بهبود وضعیت مدارس است که در تعامل بین دانش‌آموز و مدیر، به مدیران کمک می‌کند، و در واقع دانش‌آموزان در قالب مصوبات و از کانال شورای دانش‌آموزی احساس تعلق بیشتری به مدرسه کرده و مدرسه را مانند محیط خانه، گرم، صمیمی و خودمانی به حساب می‌آورند.
طاهری خاطرنشان کرد: طی چند سالی که انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس برگزار می‌شود، شاهد بروز ناب‌ترین خلاقیت‌ها و پیشنهادات سازنده از دانش‌آموزان بوده‌ایم که بسیار ارزشمند است.
وی همچنین با اشاره به درپیش بودن انتخابات مهم و حساس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس با مراحل مشابه سایر انتخابات‌های رسمی کشور، و همچنین با کارهای تبلیغاتی که معمولاً به محیط منازل هم کشیده می‌شود، فضای جامعه را برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده می‌کند و باعث حرکت و خیزش فکری و ذهنی جامعه می‌شود.
عزیز بهزادی فرماندار شهرستان طبس نیز در گفت‌وگوی جداگانه‌ای برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی را از اقدامات بسیار ارزشمند آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: دانش‌آموزان اداره‌کنندگان آینده مملکت هستند که با شرکت در انتخابات شورای دانش‌آموزی خود را برای پذیرش مسئولیت‌های مهم‌تر در جامعه آماده می‌کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول