اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جم خبر داد

برگزاری همایش ازدواج آسان در جم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جم از برگزاری همایش ازدواج آسان در جم خبر داد.

برگزاری همایش ازدواج آسان در جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم حجت‌الاسلام سید حسین سادات صبح امروز در نشست با مدیران فرهنگی شهرستان جم اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های حکومت اسلامی اجرای احکام و حدود اسلامی است و باید از تمامی پتانسیل‌ها و شرایط برای تحقق این هدف والا بهره جست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جم خاطر نشان کرد: حمایت از ارزش‌های دینی و اسلامی موضوعی است که باید مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گیرد و نخبگان جامعه وظیفه دارند با تلاش برای توسعه فرهنگ غنی دینی و اسلامی زمینه را برای تحقق این مهم هموار سازند.

سادات بیان داشت: ازدواج سنت پیامبر اکرم (ص) است و آسان‌سازی شرایط ازدواج برای جوانان یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه امروزی محسوب می‌شود.

وی جمعیت جوان را یکی از ملزومات پیشرفت جامعه انسانی دانست و اضافه کرد: پیشرفت، توسعه و بالندگی جوامع انسانی در گرو عوامل بسیاری همچون تلاش و کوشش تمامی اقشار جامعه، به خصوص جوانان است و گسترش جمعیت جوان کشور از مسائل مهمی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با تاکید بر آسان‌سازی مراحل ازدواج جوانان اذعان داشت: خانواده‌ها باید به این موضوع دقت داشته و نباید با سخت‌گیری زمینه بالا رفتن سن ازدواج را در جامعه فراهم کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جم عنوان کرد: خانواده یکی از مهمترین نهادها در آسان‌سازی مقوله ازدواج است و خانواده‌ها باید با آسان‌سازی این موضوع راه‌های ازدواج آسان را برای جوانان هموار کنند.

سادات با بیان اینکه سخت‌گیری خانواده‌ها موجب بی‌علاقگی جوانان به ازدواج می‌شود گفت: دوری از انجام هزینه‌های کلان در مراحل ازدواج از مسائل مهمی است که سبب ترغیب جوانان به امر ازدواج می‌شود و خانواده‌ها باید دقت داشته باشند که سختگیری در ازدواج موجب بی‌علاقگی جوانان به این موضوع می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی مسئولان فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ ازدواج آسان همایش ازدواج آسان در شهرستان جم برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جم گفت: ازدواج آسمانی امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) باید الگوی خانوارهای اصیل و مسلمان ایرانی در امر ازدواج باشد.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول