اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه حج و ارتباطات دانشگاه قرآن و حدیث:

تبیین سخنان اهل بیت دغدغه‌های مردم را برطرف می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر گروه حج و ارتباطات دانشگاه قرآن و حدیث گفت: با ارائه سخنان اهل‌بیت(ع) به طور مطلوب به بسیاری از سؤالات و دغدغه‌های مردم پاسخ داده می‌شود.

تبیین سخنان اهل بیت دغدغه‌های مردم را برطرف می‌کند

حجت‌الاسلام حجت‌الله بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سخنی از امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: سخنان ائمه اطهار(ع) و پیشوایان معصوم یک اثر وضعی دارد و سبب زنده شدن دل‌ها می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: حیات‌بخش بودن سخنان اهل‌بیت(ع) در زیارت جامعه کبیره آثار وضعی دارد بنابراین زمانی که در معرض آن قرار می‌گیریم به صورت طبیعی از آن متأثر می‌شویم.

رئیس دانشکده علوم و معارف حدیث دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه انسان‌ها در دنیای امروز دستیابی به مدل‌های زندگی را پیگیری می‌کنند، گفت: علاوه بر اینکه باید حدیث را حفظ کرده و معارف حدیث را منتشر کنیم باید بتوانیم معارف آن را به گونه‌ای به دنیای امروز عرضه کنیم که کاربردی باشد.

وی با تاکید بر استخراج مدل‌ها و مهارت‌های زندگی از حدیث عنوان داشت: لازم است به حفظ احادیث اهتمام داشته و آنها را به طور منسجم بایگانی کنیم.

بیات خاطر نشان کرد: بدون تردید کسانی که از نظر باطنی و روحی زمینه‌ پذیرش احادیث و سخنان اهل بیت(ع) را در خودشان فراهم می‌کنند از نورانیت و حیات‌بخش بودن سخنان اهل‌بیت(ع) بیشتر استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: انتظاری که شاید از چنین مجموعه‌ای می‌رود این است که به عنوان یک مبدل بتوانیم احادیث را به صحنه زندگی مردم بیاوریم تا به صورت کاربردی راه‌گشای سؤالات و نیازهای روزمره‌ مردم باشد.

رئیس دانشکده علوم و معارف حدیث دانشگاه قرآن و حدیث با تاکید بر استخراج پیام‌های احادیث گفت: به عنوان مثال اگر روایتی قبح دروغ را تبیین می‌کند باید علاوه بر اینکه این حدیث را به عنوان یک آموزه دینی از اهل‌بیت(ع) مطرح می‌کنیم، دلایل قبح دروغ را از دل حدیث استخراج کنیم.

وی عنوان داشت: اگر بتوانیم سخنان اهل‌بیت(ع) را به طور مطلوب استخراج و کشف کنیم، بسیاری از سؤالات و دغدغه‌های مردم از زبان معصوم و وحی به راحتی پاسخ داده می‌شود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول