اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت می‌گیرد

پذیرش دانشجو در رشته علوم و معارف نهج‌البلاغه در دارالحدیث

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قرآن و حدیث از پذیرش دانشجو برای نخستین بار در رشته‌های علوم و معارف نهج‌البلاغه، تفسیر روایی و روانشناسی اسلامی گرایش روانشناسی مثبت‌گرا در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد.

پذیرش دانشجو در رشته علوم و معارف نهج‌البلاغه در دارالحدیث

هادی حجت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه‌های دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: این دانشگاه یکی از مؤسسات آموزش عالی کشور بوده و از بخش‌های اصلی مؤسسه دارالحدیث محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: دانشکده علوم حدیث از سال 78 تا 91 به فعالیت پرداخت و در تیر ماه سال جاری به دانشگاه ارتقاء پیدا کرد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قرآن و حدیث عنوان داشت: اکنون دانشگاه قرآن و حدیث در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در شهرهای تهران، قم و اصفهان در حال پذیرش دانشجو است.

وی ادامه داد: دانشجویان این دانشگاه در چهار رشته علوم حدیث، علوم و معارف قرآن، کلام اسلامی، فقه و حقوق اسلامی در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

حجت با بیان اینکه 10 رشته و گرایش برای مقطع کارشناسی ارشد تعریف شده است گفت: پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم حدیث گرایش تفسیر اثری و علوم حدیث گرایش نهج‌البلاغه به صورت مجازی و حضوری و در رشته‌های کلام و عقاید، علوم حدیث گرایش اخلاق، علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی و ارتباطات گرایش حج و زیارت به صورت حضوری صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: رشته‌های علوم و معارف نهج‌البلاغه، تفسیر روایی و روانشناسی اسلامی گرایش روانشناسی مثبت‌گرا از دیگر رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد بوده که برای نخستین بار در آنها دانشجو پذیرش شده است.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قرآن و حدیث یادآور شد: اکنون در رشته‌های مدرسی معارف اسلامی با دو گرایش اخلاق، قرآن و متون، علوم قرآن و حدیث، کلام امامیه، تفسیر تطبیقی و علوم حدیث تطبیقی در مقطع دکترا پذیرش دانشجو داریم.

وی ادامه داد: اکنون 4 هزار و 500 نفر دانشجوی حضوری و مجازی در دانشگاه قرآن و حدیث مشغول تحصیل هستند و تاکنون بیش از 700 نفر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

حجت خاطر نشان کرد: دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث موفقیت‌های علمی متعددی به دست آورده و رتبه‌های برتر آزمون‌های تحصیلات تکمیلی را در سال‌های متوالی کسب کردند.

وی با اشاره به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه قرآن و حدیث گفت: این افراد بر اساس استعداد و توانمندی خود در مراکزی مانند آموزش و پرورش، پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و کادر هیئت علمی دانشگاه‌ها و مبلغان داخلی و خارجی مشغول فعالیت می‌شوند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول