اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

نگاه تجاری و صنفی به پوشاک سبب ناهنجاری در جامعه می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: نگاه به پوشاک در جامعه صرفا تجاری و صنفی بوده و نگاه فرهنگی در این بخش کمتر دخالت داشته است و همین امر سبب ناهنجاری در جامعه می‎شود.

نگاه تجاری و صنفی به پوشاک سبب ناهنجاری در جامعه می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ابوالحسن امامی در حاشیه چهارمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: زمانی که طراحان و تولیدکنندگان بر اساس ذوق و سلیقه و الگوهای غربی اقدام به طراحی پوشاک می‎کنند، شاهد ناهنجاری‎هایی در جامعه می‎شویم که متدینین از این باب دغدغه و نگرانی جدی دارند و مسئولان باید در این زمینه اقدامات مناسبی اتخاذ کنند.

وی یادآور شد: لازم است دستگاه‎های نظارتی و انتظامی با چنین پدیده‎هایی در جامعه برخورد کنند و تشدید این اقدامات در جامعه فراهم شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متذکر شد: خوشبختانه در دولت دهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نخستین بار در کشور بنیاد ملی مد و لباس را راه‎اندازی کرد که با استقبال گسترده‎ای رو‌به‌رو شد.

امامی خاطر نشان کرد: در نمایشگاه بین‎المللی قرآن کریم که در سال جاری در تهران برگزار شد شلوغ‎ترین غرفه متعلق به مد و لباس بود به لحاظ اینکه تمام طراحی‎هایی که در طی دو الی سه سال در بخش پوشاک انجام گرفته بود با تزئین خاصی همراه شده بود و همین امر سبب شد تا این غرفه استقبال چشمگیر بانوان را در پی داشته باشد.

وی از برگزاری دو نمایشگاه مد و لباس توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری خبر داد و افزود: پیش‎بینی نمایشگاه مد و لباس در آبان ماه همچنین در آستانه ایام‎الله دهه ‎فجر برنامه‎ریزی شده است.

وی در خصوص محوریت برگزاری نمایشگاه مد و لباس خاطر نشان کرد: مدل‎های پوشش اسلامی ایرانی با الهام از پوشاک و لباس اقوام گلستان، افزایش خلاقیت و نوآوری در بین فارغ‎التحصیلان علمی و نیز هم‎افزایی بین طراحان، تولیدکنندگان و فروشندگان از جمله بهترین برنامه‎های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در برگزاری نمایشگاه مد و لباس است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول