اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان:

استاندارد باید به یک مطالبه ملی تبدیل شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان با تاکید بر اینکه استاندارد باید به یک مطالبه ملی تبدیل شود، گفت: لازمه تحقق این امر فرهنگ‌سازی در زمینه استاندارد در جامعه است.

استاندارد باید به یک مطالبه ملی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیروس شاه‌غیبی بعدازظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در سنندج اظهار کرد: در اوایل دهه 70 فقط یک واحد تولیدی دارای پروانه و آن هم زیرپوشش اداره استاندارد کرمانشاه در استان کردستان وجود داشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک حرکت جهشی در استان صورت گرفته و تعداد واحدهای دارای پروانه و استاندارد به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته‌اند.

وی با بیان اینکه استاندارد مربوط به قشر و نهاد خاصی نیست، تصریح کرد: باید عموم مردم در زیر پرچم استاندارد برای حفظ ایمنی حرکت کیفی فعالی داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با تاکید بر اینکه استاندارد باید به یک مطالبه ملی تبدیل شود، گفت: استاندارد نباید در کشور ما تنها محدود به 2 هزار و 300 نفر باشد بلکه باید عموم مردم را دربرگیرد و لازمه تحقق این امر هم فرهنگ‌سازی است.

شاه‌غیبی عنوان کرد: استاندارد زبان مشترک برای تولیدکننده، مصرف‌کننده، واردکننده و صادرکنندگان است و در این میان نیز می‌توان فرهنگ و گفتمانی مشترک را نیز در زمینه استاندارد مابین این مجموعه‌ها ایجاد کرد.

وی با اشاره به حضور رئیس و اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته در کردستان بیان داشت: در سفر این اعضا به استان سعی کردیم که بستر و ظرفیت‌های موجود در استان برای سرمایه‌گذاری و مشکلات و دغدغه‌های استان را به درستی انعکاس دهیم و خوشبختانه این امر نیز محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر استان کردستان را با سایر استان‌های توسعه‌یافته و درحال توسعه کشور مقایسه کنیم پی به فاصله و دورنمایی عظیمی خواهیم برد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: خوشبختانه در سفرهای رهبر معظم انقلاب و هیئت دولت به استان این فاصله‌ها مشاهده و به این وسیله کارها و اقدامات تاثیرگذاری آغاز شد.

شاه‌غیبی عنوان کرد: امیدواریم که سرمایه‌گذاری بالغ بر 4 هزار و 500 میلیارد تومانی در استان به نتیجه برسد که پیامد ان ایجاد اشتغال برای 15 تا 20 هزار نفر است.

وی عمده مشکلات بخش‌های تولید استان را در کمبود نقدینگی دانست و بیان داشت: امیدواریم اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس در قالب اعتبارات سال آینده به شهرک‌های صنعتی کردستان توجه خاصی کنند در این صورت بسیاری از مشکلات صنعتی استان برطرف می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول