اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور لاریجانی و آیت‌الله ری‌شهری

تمبر یادبود کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی‌قزوینی رونمایی شد

خبرگزاری فارس: تمبر یادبود کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی‌قزوینی با حضور علی لاریجانی و آیت‌الله ری‌شهری رونمایی شد.

تمبر یادبود کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی‌قزوینی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مراسم اختتامیه کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی‌قزوینی در تالار اجتماعات مؤسسه دارالحدیث قم برگزار شد.

در این مراسم پس از برگزاری میزگرد تخصصی و ارائه برخی از مقالات برگزیده همایش، علی لاریجانی نماینده منتخب مردم قم در مجلس نهم به ایراد سخن پرداخت و ویژگی‌های تفکر عبدالجلیل رازی‌قزوینی را تشریح کرد.

لاریجانی در این مراسم بر معرفی مکتب ناب تشیع به دنیا تاکید کرد و همچنین به بیان برخی از ویژگی‌ها و نقاط ضعف کتاب نقض عبدالجلیل رازی‌قزوینی پرداخت.

همچنین در این مراسم با حضور علی لاریجانی نماینده منتخب مردم قم و آیت‌الله محمدی ری‌شهری رئیس مؤسسه دارالحدیث از تمبر یادبود کنگره عبدالجلیل رازی‌قزوینی رونمایی شد.

علی لاریجانی و آیت‌الله ری‌شهری پس از ابطال این تمبر ذیل آن را به صورت نمادین امضا کردند.

شایان ذکر است در نوبت صبح این کنگره نیز آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید و همچنین آیت‌الله استادی از اساتید حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداخته بودند.

همچنین در این کنگره تحقیق شکل گرفته درباره کتاب «نقض» و دستاوردهای علمی کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی رونمایی شد.

عبدالجلیل رازی‌قزوینی از عالمان و متکلمان برجسته شیعی در قرن ششم است که از واعظان و سخنوران معروف دوران خود نیز بوده است.

وی متون متعددی در زمینه معارف دینی و شیعی نگاشته که بسیاری از این متون در حمله مغول به ایران از بین رفته و امروز تنها کتاب «نقض» از این عالم شیعه به یادگار مانده است.

کتاب «نقض»، در پاسخ به کتاب دیگری از ناصبیون زمان عبدالجلیل رازی‌قزوینی نگاشته شده و در آن به زیبایی از معارف شیعی و حقانیت مکتب تشیع دفاع شده است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول