اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تمبرهای مجموعه‌دار تمبر کلاسیک ایران

نمایشگاه تمبر گیلان در رشت افتتاح شد

خبرگزاری فارس: دومین نمایشگاه تمبر گیلان با تمبرهای مجموعه‌دار تمبر کلاسیک گیلان و مجموعه‌داران تمبر استان در رشت افتتاح شد.

نمایشگاه تمبر گیلان در رشت افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس هیئت مدیره انجمن تمبر گیلان عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه تمبر گیلان اظهار کرد: نمایشگاه تمبر گیلان به مناسبت هفته پست در رشت دایر شده است.

محمدحسین هوشنگی تمبرهای به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه مذکور را مربوط به فریدون فرح‌بخش مجموعه‌دار تمبرهای کلاسیک ایران عنوان کرد و افزود: پاکت‌های پستی و تمبرهای مربوط به دوره قاجار در نمایشگاه تمبر رشت مستندی از تاریخ پاکت‌ها و تحولات پستی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی از دوره قاجار تاکنون است.

وی با اشاره به تمبرهای به‌نمایش گذاشته شده دو مجموعه‌دار گیلانی در نمایشگاه تمبر رشت تصریح کرد: تمبرهای به نمایش گذاشته موجب جوشش علاقه‌مندان به تمبر در استان می‌شود.

هوشنگی از آموزش فنی برای تمبر شناسان گیلان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: آموزش تمبرشناسی با حضور اساتید بزرگ کشور در رشت برگزار می‌شود.

رئیس اداره پست شهرستان رشت با بیان اینکه بالغ بر 3 هزار نفر علاقه‌مند به تمبر در گیلان شناسایی شدند، بیان کرد: 400 نفر اکنون عضو انجمن تمبر گیلان هستند.

مجموعه‌دار بزرگ تمبر کلاسیک ایران نیز در مراسم مذکور گفت: تمبر در سال 1840 میلادی در انگلستان به وجود آمد و این قطعه کاغذ رنگی به سرعت بین خانواده‌ها دارای محبوبیت شد.

فریدون فرح‌بخش انتشار نخستین تمبر ایران را در سال 1247 شمسی عنوان کرد و افزود: تمبرهای منتشر شده ایران مورد استقبال دیگر کشورها بوده است.

وی تمبر را نشان‌دهنده تاریخ جوامع دانست و یادآور شد: کارت ‌پستال و پاکت‌های تمبردار دوره قاجار در نمایشگاه تمبر رشت به نمایش گذاشته شده است.

فرح‌بخش در پایان خواستار برگزاری نمایشگاه تمبر در دیگر استان‌های کشور برای بهره‌مندی از آن شد.

به گزارش فارس، محمد رضایی مدیرکل پست فعلی گیلان و محمد رضایتی مدیرکل پست سابق استان نیز در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه تمبر رشت حضور داشتند.

نمایشگاه تمبر رشت از امروز ساعت 9 صبح تا 8 شب تا 21 مهر جاری برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول