اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد کردستان:

261 واحد فعال تولیدی زیرپوشش استاندارد کردستان هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان گفت: در حال حاضر 261 واحد تولیدی زیرپوشش اداره‌کل استاندارد استان هستند.

261 واحد فعال تولیدی زیرپوشش استاندارد کردستان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نجم‌الدین شیخ‌عطاری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در سنندج اظهار کرد: تعداد واحدهای تولیدی زیرپوشش استاندارد در شش ماهه اول سال گذشته 244 واحد بود که در سال‌جاری به 261 واحد رسید.

وی به دیگر اقدامات انجام شده در شش ماه نخست امسال اشاره کرد و افزود: بیش از هزار و 675 نمونه از واحدهای تولیدی، سطح عرضه، صادرات و واردات و طلا به منظور آزمون مطابقت با استاندارد یا تعیین ماهیت به آزمایشگاه‌های اداره‌کل و همکار استانی و خارج استانی ارسال شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان ادامه داد: 38 درصد از نمونه‌های مذکور در آزمایشگاه‌های استانی، 34 درصد در آزمایشگاه‌های همکار خارج استان و 28 درصد هم در آزمایشگاه اداره‌کل استاندارد استان مورد آزمون قرار گرفته‌اند.

شیخ‌عطاری عنوان کرد: در بحث ترویج استاندارد نیز  یک‌هزار و 350 لوح فشرده، کتاب و جزوه و بروشور توزیع شده و یک‌هزار و 705 مورد دوره آموزشی نیز برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به اجرای طرح تجا (توسعه جامع استانداردسازی) در استان گفت: تعداد کل گواهی خوداظهاری صادر شده برای محصولات واحدهای تولیدی استان، 24 مورد است.

وی افزود: بنابر بازرسی و اطلاع‌رسانی انجام شده در شش ماهه نخست امسال 100 محصول دیگر برای پیگیری دریافت گواهی خوداظهاری شناسایی شده‌اند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال‌جاری علاوه بر کنترل محصولات در بازار عرضه استان دو طرح کنترل بتن مصرفی و بلوک پلی‌استایرن استفاده شده در پروژه‌های عمرانی مورد بررسی قرار گرفت.

شیخ‌عطاری اظهار داشت: در رابطه با کشف روغن موتور تقلبی،کلید و پریزهای غیراستاندارد، لاستیک خودرو و کنترل نمایندگی‌های خودرو در سطح استان به صورت گسترده بازرسی و نظارت صورت گرفته و اخطارهایی نیز داده شده است.

وی به صدور پروانه اجباری واحدهای استان اشاره کرد و بیان داشت: در شش ماهه نخست امسال 34 پروانه اجباری در استان صادر شد که این تعداد در مدت مشابه آن در سال گذشته 27 پروانه بوده است.

وی تعداد واحدهای خدماتی فعال و نیمه‌فعال استان را نیز 133 واحد ذکر کرد و بیان داشت: اداره‌کل استاندارد به دنبال ترویج و تدوین استانداردهای ملی و کنترل کیفی کالاهای صادراتی و وارداتی است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول