اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر برنامه‌ریزی انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس کشور:

پیوند خانه و مدرسه هدف اصلی ماست

خبرگزاری فارس: مدیر برنامه‌ریزی انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس کشور گفت: پیوند خانه و مدرسه هدف اصلی ماست و آغاز این هفته برای دانش‌آموزان موثر است.

پیوند خانه و مدرسه هدف اصلی ماست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمود یالوئی ظهر امروز در مراسم آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار داشت: 24 تا 30 مهر را هفته پیوند اولیا و مربیان است، پس از گذشت سال‌ها از تأسیس انجمن اولیا و مربیان در کشور، اینک جلوه‌های باروری و بالندگی مشارکت‌های مردمی در نظام آموزش و پرورش دیده می‌شود.
وی بیان داشت: مشارکت‌های مردمی، تجلی عشق و علاقه مردم به تعلیم و تربیت است. پیش از این، مفهوم سنتی مشارکت‌های مردمی، پرداخت وجه مادی بود.
یالوئی افزود: به عبارت دیگر، پدران و مادران، معنای مشارکت را پرداخت وجوه نقدی می‌دانستند، ولی امروزه مفهوم مشارکت، بسیار گسترده‌تر از گذشته، به معنای دست در دست هم گذاشتن برای انجام دادن کارهاست.
مدیر برنامه‌ریزی انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس کشور خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که مشارکت، امری جدی و مستمر است، نه اینکه فقط در زمان‌هایی خاص و برای رفع نیازهای مادی کاربرد داشته باشد.
وی تصریح کرد: اولیای تعلیم و تربیت بر این باورند که این پیوند یک فرایند پیچیده‌ای است و در بین عوامل تاثیرگذار که خانه و مدرسه است بیش از پیش موثر است بسیاری از پدیده‌ها به نام نوظهور و تربیت و رسانه‌های گروهی آسیب‌ها و مسائل اجتماعی هم موثر است.
یالوئی اظهار داشت: اولیا و مربیان به عنوان دو رکن اساسی از دیرباز تاکنون بوده و ما اعتقاد بر این داریم که اگر می‌خواهیم تربیت درست انجام شود باید به نهاد خانواده و هم کانون گرم مدرسه ارزش فراوانی داد.
مدیر برنامه‌ریزی انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس کشور بیان داشت: نخستین مدرسه‌ای که ما در آن پا می‌نهیم کانون گرم خانواده است خیلی از آموزه‌های که در خانواده فرا می‌گیریم تا آخر عمر آن را فراموش نمی‌کنیم.
وی افزود: اما بسیاری از سیستم آکادمیک که در مدرسه می‌آموزیم بعد از چند سال از ذهن ما خواهد رفت و این نشان‌دهنده این است که تاثیراتی که خانواده بر انسان دارد.
یالوئی تصریح کرد: تأثیرپذیری شگرف فرزندان از خانواده، موقعیت ممتازی برای اولیا به وجود آورده است؛ به گونه‌ای که آنان را قادر می‌سازد کودکان را با علاقه و انگیزه کافی به آموزشگاه‌ها بفرستند.
مدیر برنامه‌ریزی انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس کشور خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن علاقه والدین به رشد و پرورش فرزندان، انتظار می‌رود آنها با ایجاد انگیزش و نگرش مثبت در مورد آموزش، سبب حضور مشتاقانه و مرتب دانش آموزان در مکان‌های آموزشی شوند.
وی اظهار داشت: به دلیل اصل تأثیرپذیری کودک از خانواده است که آموزش‌های داده شده از سوی والدین، نقش تعیین کننده‌ای در طول زندگی فرزندان ایفا می‌کند و به صورت عامل تربیتی، آینده آنها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.
یالوئی بیان داشت: کارشناسان تعلیم و تربیت و صاحبان اندیشه معتقدند فرهنگ‌سازی باید از خانواده‌ها آغاز شود، از این رو، وزارت آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین نهاد تعلیم و تربیت کشور که بیش‌ترین ارتباط را با خانواده‌ها دارد، می‌کوشد از راه ارتباط همیشگی خانه با مدرسه و پیوند اولیا و مربیان و نیز افزایش دانش خانواده‌ها، به فرهنگ‌سازی بپردازد.
مدیر برنامه‌ریزی انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس کشور خاطرنشان کرد: هفته پیوند نیز با هدف ایجاد و ارتباط سازنده و پویا میان دو کانون ارزش آفرین و فرهنگ‌ساز خانه و مدرسه برپا می‌شود تا در پرتو آن، فرزندان عزیز میهن اسلامی‌مان، از دستاوردهای ارزشمند پیوند اولیا و مربیان بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول