اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

تسهیلات پرداخت شده طرح‌های کشاورزی خراسان جنوبی کافی نیست

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی گفت: مبلغ تسهیلاتی که تاکنون برای طرح‌های کشاورزی استان پرداخت شده کافی نیست.

تسهیلات پرداخت شده طرح‌های کشاورزی خراسان جنوبی کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید امینی ظهر امروز در دوازدهمین کارگروه توسعه بخش کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: بانک کشاورزی تاکنون 6 میلیارد و 928 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده که این مبلغ تنها چهار درصد از کل تسهیلات بوده و بسیار کم است.

وی با بیان اینکه تعداد پروژه‌های کشاورزی استان کم نبوده و مصوبات نیز تاکنون خوب بوده است، افزود: مشکل استان این است که طرح‌های کوچک زیادی دارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا باید تجدید‌نظر انجام شود و طرح‌های بزرگ‌تر در اولویت قرار گیرد تا رتبه استان بالا برود.

امینی تصریح کرد: برای طرح‌های کوچک و خرد تاکنون کارهای زیادی صورت گرفته است و از این پس باید تمام وقت خود را صرف طرح‌های بزرگ کنیم.

وی با بیان اینکه ورود طرح‌ها در خراسان جنوبی به اندازه کافی است، یادآور شد: باید کاری کنیم تا خروجی طرح‌ها نیز خوب باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی به مصوبات جلسه گذشته اشاره کرد و گفت: در جلسه گذشته این کارگروه مصوب شده که در جلسات کارگروه شهرستان‌ها فرمانداران و رؤسای عضو کارگروه شخصاً شرکت کنند.

امینی ادامه داد: همچنین در جلسه گذشته مصوب شده که مروجان کشاورزی باید اطلاع‌رسانی کاملی در روستاها در راستای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی انجام دهند.

وی تأکید کرد: همچنین فرمانداران باید تا حد امکان با کاهش آب چاه‌های دولتی نهایت تدبیر را در استفاده از منابع موجود برای رشد و توسعه بخش کشاورزی استان به عمل آورند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین در این جلسه مصوب شد در واگذاری طرح‌ها ترکیب فارغ‌التحصیلان و کشاورزان خبره و علاقه‌مند با اولویت تعاونی‌ها لحاظ شود.

امینی تشکیل تعاونی مهر کشاورزی با ترکیب فارغ‌التحصیلان و کشاورزان منطقه برای استفاده از پساب فاضلاب بیرجند، پیگیری بحث افزایش نیروی انسانی متخصص به منظور تسریع در بررسی و پرداخت تسهیلات پرونده‌های طرح توسعه بخش کشاورزی و پیگیری برای نحوه استفاده از کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی سایر استان‌ها در طرح‌نویسی یا تکمیل و نظارت بر طرح‌های تولیدی را از دیگر مصوبات جلسه گذشته این کارگروه عنوان کرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول