اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حلقه‌های صالحین بسیج را پویاتر می‌کند

خبرگزاری فارس: از تشکیل حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های مقاومت بسیج می‌توان به عنوان گامی نو و موثر در راستای پویایی بیش از پیش این نهاد نام برد.

حلقه‌های صالحین بسیج را پویاتر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدونکنار، تحول در پایگاه‌های مقاومت بر اساس تشکیل گروه‌های صالحین از سال 89 شروع و در سال 1390 با ابلاغ رسمی ساختار و سازمان جدید و با تلاش همه رده‌های بسیج عملیاتی شد و بخش عمده‌ای از بسیجیان عضو پایگاه‌ها در حلقه صالحین سازماندهی شدند.

یکی از سیاست‌های عمده و اولویت‌های سازمان بسیج مستضعفین در سال 1391 کیفی‌سازی حلقه‌های صالحین براساس معیارها و استانداردهای ابلاغی است.

حلقه‌های صالحین مامور انجام برنامه‌های پایگاه‌های مقاومت است به طوری که تمام فعالیت‌های پایگاه در ارتباط و پیوند با حلقه‌ها انجام گیرد و به ویژه اردوهای راهیان نور و سازندگی باید به حلقه‌های صالحین واگذار شود.

* تشکیل 200 حلقه صالحین در فریدونکنار

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت رسول فریدونکنار گفت: امسال محور فعالیت‌ها، کیفی‌سازی طرح‌های صالحین بسیج در این شهرستان است.

مصطفی آزادی‌کناری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: فراخوانی حلقه‌های عمومی بسیج برای تشکیل حلقه‌های صالحین عام در شهرستان فریدونکنار شروع شده است.

به گفته فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت محمد رسول الله(ص) سپاه ناحیه فریدونکنار در طرح آمایش سرزمینی حوزه‌های مقاومت بسیج و برابر دستورالعمل ایجاد و توسعه رده‌‌های مقاومت بسیج چهار پایگاه در این حوزه تاسیس شده است.

این مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون 23 پایگاه مقاومت بسیج شهری در فریدونکنار فعالیت دارند، گفت: هم‌اکنون به دلیل اینکه میدان اصلی مقابله نظام مقدس جمهوری اسلامی با استکبار، جنگ نرم بوده و برنامه‌ها و فعالیت‌های بسیج نیز در این زمینه بیشتر است.

* آمادگی دفاعی و رزمی بسیجیان

وی با تاکید بر اینکه بر اساس ساختار و سازمان جدید هر پایگاه علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، سازندگی، پیوسته آمادگی دفاعی خود را نیز در قالب گردان، گروهان یا دسته عاشورا حفظ خواهد کرد، بیان داشت: در سال 91 توجه به آمادگی دفاعی و رزمی بسیجیان یکی از اولویت‌های سازمان بسیج مستضعفین است.

آزادی‌کناری در تشریح برخی برنامه‌ها از فراخوانی پایگاهی برای همه پایگاه‌ها، فراخوانی حوزه‌ای به مدت 24 ساعت همراه با برنامه‌های آموزشی و راهپیمایی تاکتیکی شبانه و فراخوان 48 ساعته همراه با برنامه‌های آموزشی، رزمایش و انجام تمرینات تاکتیکی و تیراندازی برای دسته‌های واکنش سریع نام برد.

* اصلاح وضعیت فرهنگی

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت رسول فریدونکنار خاطرنشان کرد: اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر و نقش آن در اصلاح وضعیت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و صیانت از ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه می‌طلبد مجموعه عظیم بسیج با نگاهی به تجربیات گذشته و با رویکردی اصولی‌تر ایفای نقش کند.

وی ادامه داد: بر این اساس در سال گذشته در تعدادی از پایگاه‌های بسیج مساجد، شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد و با بررسی و ریشه‌یابی منکرات و ناهنجاری‌ها در محل به یافتن راهکارهای مناسب و مطابق با نوع مشکلات و اقتضائات محلی پرداختند و در بسیاری از موارد موفق عمل کردند.

آزادی‌کناری تصریح کرد: یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان بسیج مستضعفین در سال 91 گسترش و نهادینه سازی دستورالعمل اجرایی و تشکیل شورای امربه معروف و نهی از منکر در تمام پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات است.

* بصیرت و توانمندی

وی همچنین از نظارت و کنترل فردی نیروها، ایجاد میدان رقابت با گروه همسالان و همسطح، کشف استعدادها و قابلیت‌های افراد، رفتارسازی محسوس، پاسخ به شبهات، شناخت عمیق نسبت به آحاد مخاطبین، همدردی و همدلی در مشکلات فردی و خانوادگی، اصلاح ارتباطات و رفاقت‌ها و ایجاد بستر سالم دوست‌یابی در پایان طرح خبر داد.

این مسئول با اشاره به اینکه هدف تربیت نیروی انسانی مؤمن بصیر و توانمند است، اذعان داشت: 200 حلقه صالحین در حوزه مقاومت بسیج حضرت محمد رسول الله شهرستان فریدونکنار سازماندهی شده و 70 حلقه نیز به صورت فعال کار می‌کند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول