اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اعتکاف استان قم خبر داد

برگزاری جشنواره سراسری اعتکاف در 5 رشته

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اعتکاف استان قم گفت: دومین جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف در پنج رشته مختلف در قم برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره سراسری اعتکاف در 5 رشته

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای در نشست خبری دومین جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به هنر دینی ابراز کرد: ایشان ظرفیت هنر را بسیار بالا دانسته و ماندگاری هر مسئله‌ای را در سایه هنر مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی افزود: ما نیز به تبعیت از رهبری، استفاده از هنر را در اعتکاف مدنظر قرار داده‌ایم و بر همین اساس، نخستین جشنواره فرهنگی هنری اعتکاف را در سال گذشته برگزار کردیم.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با بیان اینکه جشنواره سال گذشته در رشته‌های ادبی با موفقیت چشمگیری همراه بوده است گفت: استقبال محافل ادبی و نهادهای فرهنگی از سراسر کشور از این جشنواره بی‌نظیر بوده است.

وی ادامه داد: آیت‌الله جوادی‌آملی نیز سخنران جشنواره سال گذشته بود و بیانات ارزشمند ایشان مورد استفاده شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

تکیه‌ای با اشاره به محورهای جشنواره فرهنگی هنری اعتکاف در سال گذشته افزود: ولایت‌مداری و توجه به حوزه‌های علمیه از جمله این محورها به شمار می‌رود.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم بیان داشت: دومین جشنواره اعتکاف امسال برگزار خواهد شد ضمن اینکه در سال جاری مقام معظم رهبری طی سفر به خراسان شمالی سخنان ارزشمندی را در رابطه با فرهنگ و جوانان بیان فرموده‌اند که مورد توجه دست‌اندرکاران این جشنواره قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: دومین جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف در رشته‌های فیلم‌نامه، فیلم کوتاه، مستند، نماهنگ و عکس برگزار خواهد شد.

تکیه‌ای با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از مدتی قبل اعلام شده است گفت: دمیدن روح معنویت در اقشار فرهنگی و هنری، گسترش و ماندگاری فرهنگ غنی اعتکاف با استفاده از ابزار هنر، تعمیق معنویت در جامعه، اعتلای روحیه و فرهنگ دینی و تربیتی به وسیله اعتکاف، آسیب‌زدایی از سنت حسنه اعتکاف و استقبال از دیگر سنت‌های ناب اسلامی از جمله اهداف این جشنواره محسوب می‌شود.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم ادامه داد: رهاورد سیر و سفرهای روحانی برای سالکان طریق معرفت در فرصت اعتکاف، پیرایش آلایش‌های درونی در بستر اعتکاف، آثار همدلی‌های به دست آمده در سایه اعتکاف و روز نگار خاطرات اعتکاف از جمله سرفصل‌های جشنواره دوم به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر حضور گسترده هنرمندان و اصحاب رسانه در دومین جشنواره سراسری اعتکاف عنوان داشت: دبیرخانه جشنواره آثاری را که در گذشته تهیه شده و در رابطه با موضوع اعتکاف باشند خواهد پذیرفت ضمن اینکه آثار برتر نماهنگ و فیلم کوتاه در شبکه‌های سراسری تلویزیونی پخش خواهند شد.

تکیه‌ای از نمایش آثار برگزیده در نمایشگاه جانبی جشنواره اظهار کرد: 30 آذر ماه پایان زمان ارسال آثار خواهد بود و کسانی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه احتیاج دارند می‌توانند به سایت ستاد اعتکاف استان قم مراجعه کنند.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم خاطر نشان کرد: نفرات نخست هر پنج رشته کمک هزینه حج تمتع دریافت می‌کنند و جایزه حج عمره نیز به نفرات دوم اختصاص خواهد یافت و برای نفرات سوم نیز کمک هزینه عتبات عالیات در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ارتباط با حوزه‌های هنری سراسر کشور و انجمن‌های سینمای جوان استان‌های مختلف در دستور کار دبیرخانه جشنواره قرار داشته است ضمن اینکه تاکنون حدود 10 هزار پیامک به هنرمندان سراسر کشور ارسال شده است.

تکیه‌ای با بیان اینکه بیشترین اطلاع‌رسانی به تهیه‌کنندگان سیما و سینما صورت گرفته است عنوان داشت: دانشکده صدا و سیما نیز در این مسئله درگیر بوده و اقدامات دیگری نیز در همین زمینه صورت گرفته است.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم افزود: به علت اینکه تدوین و نگارش فیلم‌نامه و نیز تهیه فیلم زمان زیادی می‌برد امکان تمدید زمان جشنواره وجود دارد.

وی بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) و ستاد مرکزی اعتکاف از جمله نهادهای مشارکت‌کننده در برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف هستند.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول