اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

غربت نابینایان در ورامین

نخستین همایش نابینایان در ورامین برگزار شد

خبرگزاری فارس: مشکلات کم بینایان و نابینایان شهرستان ورامین درحالی مورد بررسی قرار گرفت که گویا مسئولان مربوطه هیچ اطلاع دقیقی از معضلات این قشر محروم نداشته و تاکنون هیچ اقدامی برای رفع آن در دستور کار خود قرار نداده‌اند.

نخستین همایش نابینایان در ورامین برگزار شد

به  گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، انجمن نابینایان نگاه روشن به مناسبت روز جهانی عصای سفید مراسمی تحت عنوان پرسش و پاسخ این قشر را با حضور مسئولان تدارک دید تا با طرح خواسته‌ها و معضلات، همگان را از وضعیت موجود مطلع و آگاه سازند.

از نکات قابل توجه در این مراسم طرح مشکلاتی از سوی نابینایان بود که با ریختن اشک حاضران همراه شد ولی گویا متولیان این امر برای نخستین بار با چنین مشکلاتی برخورد کرده و برای آنان این موارد تازگی دارد.

دختری که از یک چشم نابینا و در حال از دست دادن چشم دیگرش بود قبل از شروع صحبت‌های خود طاقت ادامه بیان گفته‌هایش را نداشت و با گریه در جایگاه خود قرار گرفت ولی مجدد با درخواست مسئولانی که برای پاسخگویی حاضر بودند، به بیان مشکلاتش پرداخت.

وی از دست دادن چشم دیگر خود و از کارافتادگی پدرش را یادآور شد و اصلی‌ترین مشکل خود را برای تحت پوشش قرار گرفتن در مجموعه‌های اداره بهزیستی عنوان کرد که گویا بابت این امر می‌بایست ماهیانه مبلغ 300 هزار تومان پرداخت کند.

این دختر در حالی که اشک می‌ریخت، ادامه داد: حال پدرم رو به وخامت است و معلوم نیست بعد از پدرم چه سرنوشتی منتظرم باشد و با ادامه این روند باید ادامه زندگیم را در کنار خیابان سپری کنم.

فرد دیگری که از شهرستان پیشوا در این مراسم حضور داشت خطاب به مسئولان گفت: با توجه به محرومیتی که دارم توانستم به سختی مدرک کارشناسی خود را دریافت کنم ولی هم‌اکنون مشکل کار و ازدواج بنده را نگران کرده و هرجا برای خواستگاری رجوع می‌کنم، اولین پرسش خانواده دختر از بنده، اشتغالم است.

در ادامه این مراسم خواسته‌ها و مشکلات این قشر محروم که در اکثر موارد دارای وجه اشتراک بود به مسئولان ارجاع داده شد تا با پیگیری، راهکاری برای رفع آن اندیشیده شود.

مشکل مسکن، ازدواج، اشتغال، هزینه‌های تحصیلی و برخی هزینه‌های درمانی از جمله معضلاتی بود که از سوی نابینایان و کم بینایان مطرح شد.

این گزارش حاکی است، این مراسم با حضور حجت‌الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران، بهروز هیودی رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین، سید رضا طباطبایی بخشدار مرکزی و ابراهیمی بخشدار قرچک برگزار شد.

همچنین از سوی بخشدار مرکزی، بخشدار قرچک، بیژن خانی عضو شورای شهر ورامین و سید حسین نقوی نماینده شهرستان ورامین، هر کدام مبلغ 500 هزار تومان به انجمن نابینایان نگاه روشن ورامین اهدا شد.

حجت‌الاسلام محمودی نیز 200 هزار تومان به این امر اختصاص داد و رضا کارخانه شهردار ورامین مبلغ یک میلیون تومان کمک هزینه خرید لوازم به مدرسه ناشنوایان امام خمینی (ره) اهدا کرد.

گفتنی است، از جمله نکات قابل اشاره عدم حضور پرسنل و کارکنان اداره بهزیستی شهرستان ورامین در این مراسم است، که به نوبه خود جای سئوال در اذهان باقی می‌گذارد که چرا به‌ عنوان متولیان امر در این مراسم حضور ندارند؟

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول