اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی تیم هندبال مس کرمان:

کسب جایگاه در لیگ به دور از اخلاق ارزشی ندارد

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم هندبال صنعت مس کرمان گفت: پیروزی و کسب جایگاه در لیگ برتر هندبال کشور به استفاده از هر رفتاری به دور از اخلاق ارزش و اعتباری ندارد.

کسب جایگاه در لیگ به دور از اخلاق ارزشی ندارد

سید محمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان پیرامون اتفاقات دیدار برابر ثامن‌الحجج (ع) سبزوار اظهار داشت: ابراز تأسف دارم برای مسئولان تیم سبزوار باشگاهی که با نام هشتمین امام شیعیان در لیگ برتر هندبال کشور شرکت می‌کند و از اخلاق و منش پهلوانی چیزی نمی‌داند.

وی افزود: پیروزی و کسب جایگاه در لیگ برتر هندبال کشور به استفاده از هر رفتاری به دور از اخلاق ارزش و اعتباری ندارد.

موسوی با اشاره به حوادث این مسابقه گفت: با وجود بروز اتفاقات و حواث مختلف در سبزوار تاکنون فدراسیون و مسئولان سازمان لیگ هیچ‌گونه برخوردی با تماشاگران و خاطیان دیدارهای این تیم انجام نداده‌اند و این در حالی است که فدراسیون به سرعت در برابر اتفاقات به وجود آمده در شهرستان‌هایی چون کازرون و بهبهان در گذشته واکنش نشان داده است.

سرمربی مس کرمان ضعف در برخورد با این مسئله را مرتبط با ناظران و داوران برگزار کننده مسابقه دانست و بیان داشت: برخی‌ها به راحتی با زیر پا گذاشتن وجدان و اخلاقیات حوادث به وجود آمده در این دیدار را منکر می‌شوند و در نهایت توپ را به زمین تیم مس می‌اندازند.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی در سالن هندبال شهر سبزوار رخ می‌دهد که در هیچ جای ایران این چنین رفتارها و بی‌حرمتی را نمی‌توان دید به راحتی به بازیکنان تیم مس، داوران و خانواده‌هایشان توهین می‌شود و برخی با تحریک هواداران حاضر در سالن خواهان تداوم سر دادن این شعارها هستند.

موسوی تصریح کرد: حتی در نیمه نخست داور برای لحظاتی مسابقه را تعطیل کرد و از مسئولان برگزار کننده تقاضا کرد تا حاضران در سالن تنها به تشویق تیم خود بپردازند نه اینکه با فحاشی و سر دادن شعارهای زشت و زننده دیگران را مورد هدف قرار دهند.

وی با اشاره به شرایط مسابقه در نیمه دوم گفت: در این نیمه مس اختلافش را با تیم میزبان کاهش داده بود و این مسئله تا جایی ادامه داشت که حریف دو بازیکنش را از دست داد و داور با نشان دادن کارت قرمز از آنها خواست تا زمین بازی را ترک کنند در همین لحظات بود که مسئولان تیم حریف با جوسازی خود و تحریک تماشاگران شرایط را به گونه دیگری رقم زدند.

وی به برخی تخلفات صورت گرفته در حین برگزاری مسابقه اشاره کرد و ابراز داشت: ناظر و نماینده فدراسیونی که از قوانین رشته هندبال مطلع است، چگونه اجازه می‌دهد مدیرعامل تیم سبزوار و عده‌ای همراه در کنار خط زمین برگزاری مسابقه بنشینند و مسابقه را از چند قدمی سالن نگاه کنند در صورتی که بر اساس قانون حضور اشخاص غیر ورزشی در کنار زمین برگزاری مسابقه تخلف آشکاری است.

موسوی تصریح کرد: فردی با عنوان عکاس در حین مداوای دروازه‌بان مصدوم مس به راحتی وارد زمین شده و از لحظه مداوای دروازه‌بان ما عکاسی می‌کند و این مسئله نیز تخلف و خلاف مقررات است، در صورتی که ناظر و مسئول برگزار کننده مسابقه به راحتی از همه این قوانین اطلاع دارد و در نهایت هیچ یک از این تخلفات گزارش نمی‌شود.

وی با اشاره به صحبت‌های مدیرعامل سبزوار که عنوان کرده بود بازیکن مس به او بی‌احترامی کرده است، گفت: چگونه 3 تا 4 هزار هوادار شما حرکت زشت و بی‌احترامی بازیکن مس را در سالن ندیده‌اند، اما شما این صحنه را دیده‌ای و اعتقاد دارید بازیکن ما حرکت زننده‌ای را انجام داده است.

موسوی اذعان داشت: چرا ادامه این مسابقه بین 45 تا 55 دقیقه تعطیل شد، آیا ما به خواسته خود از زمین مسابقه خارج شدیم، فدراسیون باید حق را در نظر بگیرد نه مسائل دیگر را جان بازیکن تیم برای من از نتیجه مهم‌تر است.

وی افزود: وقتی بطری‌های یخ زده آب، اشیای دیگر و حتی چاقو را در اطراف خود می‌بینم برای چه بازی کنیم، اصلا مگر تعداد 10 مامور حاضر در سالن می‌توانست در برابر 3 تا 4 هزار نفر هواداری که تنها قصد حمله‌ور شدن به تیم ما را داشتند، بگیرند.

موسوی خاطرنشان کرد: اصلا از داوران مسابقه باید پرسید که چرا بازی تعطیل شد با توجه به فضای موجود اصلا امکان برگزاری مسابقه وجود نداشت و مسئولان تیم سبزوار می‌دانند حتی اگر نیروی انتظامی اتوبوس حامل تیم ما را تا 50 کیلومتری بیرون از این شهر همراهی نکرده بود، 40 تا 50 موتور سواری که بیرون سالن انتظار خروج تیم ما از این سالن را داشتند، دنبال چه نیتی بودند.

وی گفت: حتی مسئولان تیم سبزوار و مربی این تیم به سمت فیلمبردار تیم ما حمله‌ور شدند و با گرفتن دوربین وی فیلم حوادث و اتفاقات این بازی را از روی دوربین متعلق به باشگاه مس سرقت کردند، حال این مسئله به چه دلیل اتفاق افتاده است، اگر امنیتی بود و یا اینکه هواداران و مسئولان تیم سبزوار برای ما مشکلاتی را درست نکرده بودند، آنها دنبال سرقت فیلم مسابقه می‌آمدند تا اسناد و مدارک موجود را از بین ببرند.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول