اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

وجهه مردمی مراسم « امامت و ولایت » حفظ شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه خواستار حفظ وجهه مردمی مراسم گرامیداشت دهه امامت و ولایت شد.

وجهه مردمی مراسم « امامت و ولایت » حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی برنامه‌های دهه امامت و ولایت در ابرکوه اظهار داشت: برنامه‌های این دهه یک برنامه دولتی نیست بلکه یک برنامه مردمی مذهبی است و با حضور و مشارکت جدی مردم، برنامه‌ها ماندگار می‌ماند و باید وجهه مردمی آن حفظ شود.

وی افزود: رمز بالندگی مکتب شیعه، داشتن سرمایه پربهای قرآن و عترت است و رمز عقب‌ماندگی و محرومیت و انجماد مکاتب غیر شیعه در بی‌بهره بودن از فیوضات قرآن و عترت است.

حسینی خاطرنشان کرد: دهه ولایت یعنی دهه نکوداشت منزلت عترت که رسول خدا در واپسین ساعات عمر شریفشان امت را به دو ثقل توصیه و فرمودند؛ یکی از ثقلین حجت اکبر خدا (قرآن) و دوم حجت اصغر خدا (عترت و اهل بیت) است و رمز پایداری جامعه اسلامی تمسک به این دو ثقل است که هرگز از هم جدا نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: آنچه مهم است این است که بر حسب توصیه رسول خدا (ص)، ما هر دو سرمایه (قرآن و عترت) که حبل‌المتین الهی هستند را باید حفظ کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه نیز در این جلسه به بیان توضیحاتی پیرامون برنامه‌های اجرا شده دهه امامت و ولایت در سال گذشته و نامگذاری ایام این دهه در سال جاری پرداخت.

حجت‌الاسلام محمد پورقیومی پیشنهاداتی از قبیل برگزاری مراسم جشن سادات و تجلیل از سادات در مساجد، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و ... ، هدیه به نوزادانی که در این ایام متولد و به نام و القاب حضرت علی (ع) نام‌گذاری می‌شوند، هدیه به زوج‌های جوانی که در این ایام ازدواج کنند را برای گرامیداشت هر چه بهتر مراسم این دهه مطرح کرد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول