اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خاک شلمچه میزبان «مرد جاده‌های ایران»

سلام با شهدای شلمچه؛ خداحافظی با دوچرخه

خبرگزاری فارس: مدیر یادمان شلمچه گفت: «مرد جاده‌های ایران» را با شعار سلام با شهدای شلمچه؛ خداحافظی با دوچرخه بدرقه کردیم.

سلام با شهدای شلمچه؛ خداحافظی با دوچرخه

مهدی کشوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: «حسن دائمی» معروف به مرد جاده‌های ایران، همدان تا یادمان شهدای گمنام شلمچه را رکاب زده و با حضور بر مزار شهدای این مرز و بوم بر خاک شلمچه بوسه زد.

وی با اشاره به اینکه حسن دائمی در سن 77 سالگی به‌سر می‌برد، افزود: این دوچرخه‌سوار در مدت یک هفته توانست مسیر 130 کیلومتری خوزستان تا آبادان، 50 کیلومتری آبادان تا خرمشهر و 70 کیلومتری خرمشهر تا شلمچه را به شکل رفت و برگشت رکاب بزند.

مدیر یادمان‌ شلمچه با اشاره به اینکه مرد جاده‌های ایران برای چندمین بار است که به این منطقه سفر می‌کند، گفت: حسن دائمی هم‌اینک نزد دوچرخه‌سواران کشور "مرد جاده‌های ایران" لقب گرفته است.

به گفته وی حسن دائمی با حضور بر مقبره شهدای گمنام شلمچه اشک‌های خود را نثار روح مطهر شهدا کرده و پس از آن اقامت خود را در خرمشهر برای یک شب به پایان رساند.

کشوری با بیان اینکه «مرد جاده‌های ایران» را با شعار سلام با شهدای شلمچه؛ خداحافظی با دوچرخه بدرقه کردیم، عنوان کرد: دائمی کمتر از یک ‌روز در این منطقه حضور داشته و با وجود مشکلات جسمانی همچنان استوار رکاب می‌زد.

وی ادامه داد: «مرد جاده‌های ایران» شلمچه را به مقصد همدان ترک کرد و به گفته وی برای همیشه با دوچرخه خداحافظی کرد.

حسن دائمی در زمینه ورزش 100 مدال رنگارنگ کشوری را کسب کرده و این مدال‌ها را به خاطر ارادت به امام رضا(ع) به موزه آستان قدس رضوی هدیه کرده است.

این دوچرخه‌سوار همدانی تاکنون فاصله همه شهرهای ایران را رکاب زده و خاطرات وی در کتابی به نام «مرد جاده‌های ایران» نگاشته شده است.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول