اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشتمین نمایشگاه کتاب قزوین صورت گرفت

رونمایی و معرفی مجموعه شعر «کلاغه می‌گه»

خبرگزاری فارس: ششمین نشست فرهنگی پژوهشی از سلسله نشست‌های هشتمین نمایشگاه کتاب استان قزوین به رونمایی و معرفی کتاب در قلمرو ادبیات کودک و نوجوان اختصاص یافت و کتاب "کلاغه می‌گه" از این حوزه رونمایی و معرفی شد.

رونمایی و معرفی مجموعه شعر «کلاغه می‌گه»

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در بخش اول برنامه محمدعلی حضرتی به معرفی مجموعه شعر "کلاغه می­‌گه" سروده مهدی مردانی پرداخت و گفت: مجموعه شعر "کلاغه می­‌گه" تعداد 11 شعر از سروده­‌های مهدی مردانی است که توسط انتشارات "سایه گستر" در سال 1390 برای گروه سنی "الف" و "ب"منتشر شده است، در این کتاب دیباچه هر شعر صدای حیوانات است و درباره هر حیوانی گفت‌وگویی نقل شده و یا آن حیوان مخاطب گفت‌وگو قرار داده شده است.

در ادامه مهدی مردانی، شاعر کتاب "کلاغه می‌گه" بیان کرد: در سال 1381 سرودن شعر کودک را آغاز و با انتشار "مجموعه ترانه­‌های کودکانه" وارد دنیای کتاب شدم، تا­کنون 28 جلد از مجموعه کارهای کودک­ و نوجوان از قبیل: "کفشدوزک"، "مثل قلب پروانه"، "پروازهای پرپر"، "پشت سر پاییز" را منتشر کرده و شش مجموعه دیگر زیر چاپ دارم.

وی در ادامه افزود: زبان و معنا در حوزه شعر کودک بسیار متفاوت با شعر بزرگسال است و تعاریف و مختصات مخصوص خودش را دارد، در سرودن اشعار این کتاب سعی بر این بوده که با زبان نو و طنز مفاهیم آموزشی مانند خداشناسی، خودشناسی، احترام گذاشتن به دیگران، شکرگزاری و مهربانی را در پشت معرفی حیوانات پنهان کنم.

در ادامه نشست حسین مافی، مدیر انتشارات سایه­ گستر ضمن تفسیر اشعار این کتاب گفت: علاوه بر عنوان کتاب که بسیار درست انتخاب شده است، وجود عناصر شعری، صنایع ادبی، عنصر طنز و هماهنگی زبان و معنا در این مجموعه از ویژگی­‌های خوب آن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول