اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با عنوان «بالا‌تر از رهایی»

زندگینامه سردار شهید علی رضا داوودی کتاب شد

خبرگزاری فارس: زندگینامه سردار شهید علی رضا داوودی با عنوان «بالا‌تر از رهایی» به همت نویسنده دفاع مقدس خوزستانی، گردآوری و چاپ شد.

زندگینامه سردار شهید علی رضا داوودی کتاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از هفتکل، کتاب «بالا‌تر از رهایی» شامل زندگینامه و وصیت نامه سردار شهید علی رضا داوودی از شهدای محوری این شهرستان و یکی از فرماندهان گردان حضرت سلمان در عملیات کربلای 4 است.

این کتاب توسط یکی از رزمندگان و نویسندگان دفاع مقدس شهرستان هفتکل به نام «روز علی قربانی» جمع‌آوری و منتشر شده که در نوع خود کم نظیر است.

در کتاب بالا‌تر از رهایی، خاطرات کوتاهی از زبان خانواده، دوستان و همرزمان سردار شهید علی رضا داوودی نگاشته شده که خواننده را با روحیات و دوران‌های مختلف زندگی این شهید عزیز آشنا می‌کند.

در مقدمه این کتاب ارزشمند آیاتی از قرآن مجید و همچنین رهنمودهایی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص عظمت و بزرگی شهدای عزیز آورده شده است.

این کتاب با تیراژ 3 هزار جلد توسط انتشارات دانش بیگی و با همکاری کنگره سرداران، امیران و 253 شهید شهرستان هفتکل منتشر شده است.

سردار شهید علی رضا داوودی در سال 1343 در در یک خانواده‌ای مستضعف و مذهبی هفتکل دیده به جهان گشود، تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در‌‌ همان زادگاهش با موفقیت سپری کرد و با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به صف مجاهدان راه حق پیوست.

شهید داوودی همزمان با حضور در جبهه دوران دبیرستان را طی کرد و در آزمون تربیت معلم نیز پذیرفته شد.

این معلم هفتکلی دوران آموزش تربیت معلم خود را در شهرهای یاسوج، مشهد، تهران و دزفول سپری کرد و پس از آن برای خدمت به مردم محروم باغملک رهسپار یکی از روستاهای آن دیار شد و به تعلیم و تربیت پرداخت.

این شهید در عملیات کربلای 4 به عنوان فرمانده یکی از گروهان‌های گردان حضرت سلمان منصوب شد و در تاریخ 4 دی مال سال 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه و در‌‌ همان عملیات کربلای 4 به آرزوی خود یعنی شهادت در راه خدا نایل شد.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول