اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقامات اسرائیلی:

هدف پهپاد حزب‌الله جمع‌آوری اطلاعات از «دیمونا» بوده است

خبرگزاری فارس: مقامات اسرائیلی ضمن اذعان به قابلیت‌های پهباد حزب‌الله لبنان، پذیرفتند که هدف این هواپیمای بدون سرنشین جمع‌آوری اطلاعات از نیروگاه هسته‌ای «دیمونا» بوده است.

هدف پهپاد حزب‌الله جمع‌آوری اطلاعات از «دیمونا» بوده است

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «نیوزتریبیون»، مقامات اسرائیلی روز جمعه اعلام کردند که هدف هواپیمای بدون سرنشین حزب‌الله که هفته گذشته وارد اسرائیل شد، عکس‌برداری از مرکز تحقیقات هسته‌ای دیمونا بوده است.

اینکه این پهپاد چه اطلاعاتی اطلاعاتی جمع‌آوری کرده و اینکه آیا آن را به یک مرکز راه‌دور انتقال داده یا خیر، هنوز مشخص نیست. مقامات اسرائیلی تنها عنوان کرده‌اند که این هواپیما از مرزهای جنوبی وارد شده و پس از مدتی هدف قرار گرفته است. به گفته مقامات اسرائیلی این پیچیده‌ترین پهپاد حزب‌الله تا به امروز بوده است.

یک مقام اسرائیلی که خواسته نام وی فاش نشود در مصاحبه با پایگاه خبری «مک‌کلاچی» آمریکا گفته است: «... این پهپادی بود با تمام قابلیت‌هایی که یک هواپیمای بدون سرنشین ارائه می‌کند، و به همین دلیل هم نگران‌کننده است».

وی ادامه می‌دهد: «اکنون در حال بررسی این پهپاد هستیم تا اطلاعات بیشتری در مورد آنچه جمع‌آوری شده و هدف حزب‌الله از به‌کارگیری آن به دست آوریم».

یکی از مقامات نظامی اسرائیل هم در مصاحبه با این پایگاه می‌گوید این احتمال وجود دارد که این پهپاد از مناطق اطراف دیمونا عکس‌هایی گرفته و آن را منتقل کرده باشد. او می‌افزاید: «در چند سال اخیر توانایی و فناوری ایران برای ساخت پهپادها ارتقا یافته، و ایرانی‌ها هرچه داشته‌اند با حزب‌الله به اشتراک گذاشته‌اند. آن‌ها می‌دانند که به واسطه حزب‌الله و دیگر متحدانشان، می‌توانند یک پیام برای اسرائیل بفرستند».

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول