اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلاش سی‌ان‌ان برای کم‌اهمیت جلوه دادن پهپاد حزب‌الله

خبرگزاری فارس: در حالی که نفوذ پهپاد حزب‌الله به حریم هوایی اسرائیل بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی داشته است، شبکه خبری سی‌ان‌ان تلاش کرد این دستاورد را کم‌اهمیت جلوه دهد.

تلاش سی‌ان‌ان برای کم‌اهمیت جلوه دادن پهپاد حزب‌الله

به گزارش فارس، شبکه خبری سی‌ان‌ان طی گفتگو با کارشناسان نتیجه گرفت از آنجا که طبق گفته دبیر کل حزب‌الله لبنان و نظر کارشناسان پرواز پهپادهای حزب‌الله بر فراز حریم هوایی اسرائیل اولین بار نبوده است نیازی به بحث در این موضوع وجود ندارد.

سخنان شب گذشته سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان که گفته بود این جنبش یک فروند پهپاد را روانه حریم هوایی رژیم صهیونیستی کرده بود، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی داشته است.

روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف و روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، در تحلیل‌هایی جداگانه نفوذ پهپاد حزب‌الله را شکستی برای رژیم صهیونیستی دانسته و آن را نشان پیشرفت تسلیحاتی حزب‌الله در خلال سالهای اخیر دانستند.

علی‌رغم این، میکا زنکو، کارشناس اندیشکده شورای روابط خارجی در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان پهپادهای حزب‌الله در حریم هوایی اسرائیل را اتفاقی با قدمت چند ساله دانسته و به همین دلیل آن را کم‌اهمیت توصیف کرد.

زنکو گفت: «حزب‌الله سالهاست بر فراز اسرائیل پهپادهایی را به پرواز درآورده است. اینکه این اتفاق بار دیگر تکرار شده است نشان می‌دهد ان موضوع کاملاً بی‌اهمیت است».

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنان شب گذشته خود درباره ارسال این پهپاد به مرزهای فلسطین اشغالی گفت: «این مأموریت اول ما نیست و ان‌شاءالله مأموریت آخرمان هم نخواهد بود».

روزنامه القدس العربی در گزارشی این عملیات را عملیاتی بی‌سابقه در طول 60 سال اخیر دانست و عبور این پهپاد از تمامی رادارهای اسرائیلی را نشان‌دهنده فناوری فوق‌پیشرفته به کار رفته در آن عنوان کرد.

پرواز این پهپاد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را هم به واکنش واداشت که وعده داد این اقدامات را تلافی کند.

با این حال، زنکو که کارشناس امور خاورمیانه و تکثیر فناوری پهپادها معرفی شده است به این شبکه خبری گفته است: «اسرائیل معمولا این پهپادها که وارد مرزهایش می‌شود را رد یابی می‌کند و اغلب اوقات به خودش زحمت نمی‌دهد آنها را بزند.»

    انتهای پیام/د.ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول