اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نویسنده عرب: پهپاد حزب‌الله صهیونیست‌ها را از موضع حمله به دفاع کشاند

خبرگزاری فارس: یک تحلیلگر مسائل منطقه‌ای با اشاره به وحشت صهیونیست‌ها از توان نظامی مقاومت گفت، پهپاد حز‌ب‌الله معادله قدرت منطقه را به هم ریخته و صهیونیست‌ها را به موضع دفاع کشانده است.

نویسنده عرب: پهپاد حزب‌الله صهیونیست‌ها را از موضع حمله به دفاع کشاند

به گزارش فارس، غالب قندیل تحلیلگر مسایل راهبردی لبنانی، نفوذ هواپیمای بدون سرنشین مقاومت به فلسطین اشغالی را تحول استراتژیک در معادلات نبرد میان مقاومت و دشمن صهیونیستی دانست.

وی در گفت‌و گو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: دشمن صهیونیستی در لاک دفاعی فرو رفته، چون مقاومت از توان تازه‌ای به نام توانمندی هوایی برخوردار شده است.

این تحلیلگر لبنانی افزود: سخنان سید حسن نصرالله درباره هواپیمای ایوب و عملیات شهید حسین ایوب، ادعای نفوذ ناپذیر بودن آسمان اسرائیل و قدرت رادارهای آمریکا، ناتو، یونیفل و رژیم اشغالگر قدس در فلسطین اشغالی را در هم شکست و به رغم وجود دستگاه‌های هشداردهنده سریع که به ماهواره‌های آمریکا متصل است، هواپیمای بدون خلبان مقاومت توانست مدت طولانی بر فراز فلسطین اشغالی پرواز کند.

قندیل با اشاره به قدرت بازدارندگی حزب‌الله در زمینه موشک‌های زمین به دریا و اضافه شدن توانمندی هوایی به آن، تصریح کرد: اسرائیلی‌ها حتی نتوانستند هواپیما را پایین آورده و آن را مورد بررسی قرار دهند. هواپیمای ایوب 44 دقیقه بر فراز فلسطین اشغالی پرواز کرد و تا نزدیک تاسیسات هسته‌ای دیمونا رسید که نشان می دهد قادر به ارسال فیلم و عکس به پایگاهی است که از آن به حرکت درآمده و توسط آن کنترل می‌شود.

به گفته این کارشناس لبنانی، وقتی صهیونیست‌ها می گویند حزب‌الله صدها هواپیمای بدون سرنشین دارد، به معنای آن است که این جنبش قدرت هوایی واقعی جهت هدف قراردادن مراکز صهیونیستی را داراست.

قندیل با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله درباره موشک های مقاومت، اطلاعات هوایی کسب شده توسط چنین هواپیماهایی را کمک موثری برای هدف‌گیری این موشک‌ها دانست و افزود: دشمن صهیونیست از این حادثه بسیار ضربه خورده و سخنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره توان این رژیم برای دفاع از خود، نشان دهنده دگرگونی معادلات قوا در منطقه است، زیرا اسرائیل که همیشه به حمله تهدید می کرد، اکنون از دفاع سخن می‌گوید.

تحلیلگر لبنانی در پایان تصریح کرد: توان امروز مقاومت، دشمن را به لرزه افکنده و باعث شده نتانیاهو درباره دفاع سخن بگوید. رژیم صهیونیستی از توانمندی مقاومت به وحشت افتاده و نسبت به قدرت جنبش برای وارد کردن ضربات دردناک به خود، اطمینان یافته است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول