اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توان‌بخشی و کارشناس امور معلولان آذربایجان‌غربی:

مسئولان برای بهبود معیشت معلولان چاره‌اندیشی کنند

خبرگزاری فارس: معاون توان‌بخشی و کارشناس امور معلولان آذربایجان‌غربی گفت: مسئولان باید برای بهبود معیشت، اشتغال و سایر نیازهای معلولان چاره‌اندیشی کنند.

مسئولان برای بهبود معیشت معلولان چاره‌اندیشی کنند

علی پرمقیاس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: افراد معلول نباید به بهانه نقص جسمی یا ذهنی از مشارکت در امور سیاسی و اجتماعی به ویژه تحصیل کناره‌گیری کنند، بلکه باید از طریق کشف استعداد و توانمندی‌های خود در راستای پرورش آنها گام بردارند و همچنین نسبت به نیازهای خود در بین مسئولان حساسیت ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه معلولان جسمی و ذهنی همانند سایر شهروندان بخشی از جامعه را تشکیل می‌دهند، افزود: مسئولان باید برای بهبود معیشت، اشتغال و سایر نیازهای آنان نیز چاره‌اندیشی کنند.

پرمقیاس با بیان اینکه بیش از 15 هزار ناشنوا و کم‌شنوا جامعه هدف اداره بهزیستی آذربایجان‌غربی هستند، تصریح کرد: همچنین بالای 23 هزار نابینا تحت حمایت بهزیستی هستند و از خدمات نرم‌افزار ویژه، فلش‌خوان، عصای مخصوص و فلش‌مموری بهره‌مند می‌شوند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه یک مرکز آموزشی روزانه ویژه نابینایان در ارومیه وجود دارد، خاطرنشان کرد: روزانه 50 نفر از نابینایان و کم‌بینایان در این مرکز آموزش‌های لازم زندگی را می‌بینند.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی فضای شهری استان برای زندگی نابینایان و معلولان رضایت‌بخش نیست، گفت: مناسب‌سازی فضاهای شهری استان به ویژه ادارات و سازمان‌ها به کندی پیش می‌رود و تنها در مورد در ورودی و آسانسور اداره بهزیستی اقدامات مناسبی برای این قشر صورت گرفته است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: وجود یک خط حسی در پیاده‌روهای شهر و همچنین برخی ارگان‌ها از اقدامات مناسب‌سازی شهری برای نابینایان است.

معاون توان‌بخشی و کارشناس امور معلولان آذربایجان‌ غربی در ادامه با بیان اینکه اشتغال‌زایی و مسکن اصلی‌ترین مشکل نابینایان، ناشنوایان و معلولان جامعه است، گفت: در صورتی که این افراد صاحب حرفه‌ باشند و مدرک فنی و حرفه‌ای داشته باشند با مراجعه به این اداره از خدمات دریافت تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

 معاون توان‌بخشی و کارشناس امور معلولان آذربایجان‌غربی ایجاد اشتغال پایدار برای جمعیت هدف و کاهش وابستگی آنان به بهزیستی را از جمله رویکردهای اصلی اداره کل بهزیستی عنوان کرد و گفت: عدم وابستگی افراد به کمک‌های مالی با حفظ کرامت و شئونات انسانی از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی جهت راه‌اندازی مشاغل پایدار یکی از برنامه‌های کاری بهزیستی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول