اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی:

ترویج مراکز سالمندان هدف بهزیستی نیست / سالمندان بیمه پایه و تکمیلی می‏شوند

خبرگزاری فارس: معاون دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی با بیان اینکه ترویج مراکز سالمندان در کشور هدف بهزیستی نیست، گفت: سالمندان بیمه پایه و تکمیلی می‏شوند.

ترویج مراکز سالمندان هدف بهزیستی نیست / سالمندان بیمه پایه و تکمیلی می‏شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، رضا غلامی در جشنی که به منظور تقدیر از سالمندان خانه بزرگان شهرستان گرمسار و با حضور شماری از مسئولان و کارشناسان برگزار شد، اظهار داشت: تا امروز، 228 مرکز نگهداری از سالمندان یا به قولی خانه‏های سالمندان در استان‏های مختلف کشور راه‏اندازی شده است.

وی تصریح کرد: این مراکز با تمهیدات اتخاذ شده، فعالیت‏های بسیاری در نگهداری و خدمت‏رسانی به سالمندان ارائه می‏دهند.

معاون دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی از ارائه خدمات توانبخشی در منزل از سوی این مراکز خبر داد و گفت: مراکز نگهداری از سالمندان با یک تیم تخصصی متشکل از پزشک، روان‏پزشک، مددکار، کاردرمان و پرستار به نیازهای سالمندان کشورمان پاسخ می‏دهند.

غلامی همچنین با اشاره به بازدید از مرکز نگهداری سالمندان گرمسار، از زحمات مسئولان خانه بزرگان گرمسار قدردانی کرد و این شهرستان را در رسیدگی به سالمندان نمونه خواند.

وی با اشاره به بازدیدهای خود از مراکز سالمندان نقاط مختلف کشور گفت: کمتر مرکزی در سطح کشور در بازدیدهای انجام شده از آنها، از لحاظ تجهیزات و نوع خدمات‏رسانی به سالمندان همچون مرکز گرمسار است.

معاون دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی بیان کرد: شهرستان گرمسار در نگهداری از سالمندان که در حقیقت بزرگان جامعه محسوب می‏شوند، ظرفیت بسیار خوبی دارد.

غلامی افزود: سالمندان بر اساس آنچه در قرآن کریم و آموزه‏های دینی ما آمده است، گنجینه‏های اصلی خانواده‏ها محسوب می‏شوند و در حقیقت دایرةالمعارف هر جمعی هستند که اطلاعات بسیاری را می‏توانند به فرزندان انتقال دهند.

وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی نیز توجه به سالمندان را از جمله وظایف خود می‏داند و باید دانست که هدف اصلی این سازمان، ترویج ایجاد مراکز نگهداری سالمندان نیست.

معاون دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی افزود: سازمان بهزیستی قصد ندارد به هیچ وجه سالمندان را به مراکز نگهداری بکشاند و عقیده ما بر این است که بزرگان جامعه باید درون خانواده‏ها نگهداری شوند.

غلامی گفت: سازمان بهزیستی و متولیان این بخش به اجبار این کار را انجام می‏دهند و خانه‏های سالمندان را تأسیس می‏کنند.

وی تصریح کرد: همه سالمندان خانواده‏هایی دارند و با وجود حضور خانواده‏های این قشر با ارزش، سازمان بهزیستی و متولیان مراکز نگهداری از سالمندان تنها برای مدتی از این افراد پذیرایی می‏کنند.

معاون دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی همچنین از اجرای طرح‏های متنوعی به منظور ارائه ویلچر، سمعک، مستمری به سالمندان، بیمه پایه و تکمیلی و پرداخت هزینه‏های ارتز و پروتز سالمندان اشاره کرد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول