اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال فرهنگی:

کارکردهای فرهنگی خانواده باید گسترش پیدا کند

خبرگزاری فارس: عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: خانواده دارای کارکردهای گوناگونی است و در این میان کارویژه‌های فرهنگی دارای جایگاه ویژه‌ای است.

کارکردهای فرهنگی خانواده باید گسترش پیدا کند

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: خانواده یکی از مهم‌ترین و اصیل‌ترین نهادهایی است که شالوده حیات اجتماعی را تشکیل می‌دهد و کارکردهای مختلفی از سوی اندیشمندان مختلف برای نهاد خانواده ذکر شده است.

وی ادامه داد: در دین مقدس اسلام نیز خانواده دارای جایگاه بسیار رفیعی است و قرآن و آیات و روایات اسلامی موید این مسئله است.

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم شورای اسلامی بیان کرد: خانواده را نباید تنها به ابعاد زیستی آن محدود کرد؛ بلکه علاوه بر این خانواده دارای کارکردهای اقتصادی، تربیتی و فرهنگی نیز است و در این میان کارویژه فرهنگی دارای نقش بسیار مهمی است و باید برای گسترش آن برنامه‌ریزی‌های مناسبی از سوی نهادهای مختلف تدارک دیده شود.

آرین‌منش تاکید کرد: کارویژه فرهنگی خانواده می‌تواند مهم‌ترین هنجارهای اجتماعی و همچنین اصول اخلاقی را میان نسل‌های مختلف تداوم ببخشد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی نهادهای مختلفی مانند شهرداری‌ها در زمینه بسط و گسترش امور فرهنگی خانواده‌ها افزود: بهرحال در سال‌های اخیر، دولت‌ها بخشی از وظایف خود در حوزه خانواده را به سایر نهادها و متولیان فرهنگی واگذار کرده‌اند و شهرداری‌ها نیز یکی از این ارگان‌ها هستند که با جدیت وارد برنامه‌ریزی فرهنگی برای خانواده و افزایش پایداری آن شده‌اند.

آرین‌منش عنوان کرد: برخی از این اقدامات، مانند طرح خانواده پایدار و یا اقدامات فرهنگسرای خانواده، قطعا در بلندمدت جوابگو خواهد بود و البته از این طرح‌ها انتظارات کوتاه‌مدت و یا میان‌مدت نیز وجود دارد.

وی یادآور شد: برای مثال اقداماتی که از سوی فرهنگسرای خانواده و یا طرح خانواده پایدار در حال انجام است یک هدف مشترک را دنبال می‌کند و آن هم کاهش میزان اسیب‌های اجتماعی و طلاق در میان خانواده‌هاست و امیدوارم در این زمینه شاهد آمار مطلوبی باشیم.

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: علاوه بر شهرداری‌ها، سایر ارگان‌ها مانند حوزه علمیه نیز می‌توانند در حوزه ایجاد خانواده پایدار وارد شوند و مهم این است که در این حوزه تنها نباید یک گروه را متولی دانست.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول