اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل:

مرگ و میر بر اثر گازگرفتگی سه برابر شده است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: در دو ماه گذشته میزان مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی در استان اردبیل بیش از سه برابر افزایش یافته است.

مرگ و میر بر اثر گازگرفتگی سه برابر شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی جعفرزاده عصر امروز در همایش گاز و ایمنی در اردبیل اظهار داشت: در مهرماه امسال 13 مورد و در آبان‌ماه 20 مورد فوت و مسمومیت ناشی از گازگرفتگی را در استان اردبیل شاهد بودیم به طوری که 33 نفر کشته و مسموم‌ شده در این دو ماه پاییز نسبت به مدت مشابه سه برابر افزایش یافته است.
وی آمار مسمومیت و فوت‌شدگان را در شش ماهه سال 89، 41 نفر اعلام کرد و افزود: در شش ماهه اول امسال با رشد 25 درصدی این تعداد مسمومیت و فوت ناشی از گازگرفتگی و استشمام منواکسیدکربن به 65 نفر رسیده است.
جعفرزاده با برشمردن علائم اولیه گازگرفتگی تصریح کرد: افرادی که دچار مسمومیت ناشی از گازco می‌شوند در خود علایمی همچون سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ،‌ بی‌حالی و به تدریج بی‌هوشی و اغما و مرگ را می‌بینند که تمام افراد با مشاهده چنین علایمی می‌توانند نسبت به خطر و آسیب گازگرفتگی اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.
این مسئول ضرورت توجه خانواده‌ها را به چنین علائم هشدار در مرگ و میر خاموش یادآور شد و خاطر نشان کرد: افرادی که دچار مسمومیت می‌شوند باید اطرافیان آنها در گام اول آنها را به هوای آزاد و محیط باز انتقال دهند.
وی پادزهر این‌گونه مسمومیت‌ها را استشمام هوای آزاد و قرار دادن مصدوم در محیط باز اعلام کرد و بیان داشت: نباید در محیط َآلوده به فرد مسموم‌شده امدادرسانی کرد بلکه باید تلاش کرد با حفظ خونسردی در کنار مراقبت‌های اولیه فرد مسموم را از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل کرد.
جعفرزاده اضافه کرد: اگر مسموم لقمه‌ای در دهان داشته و یا برخی از علائم انتقال راحت هوا و تنفس کامل برای آن میسر نیست باید با تنفس مصنوعی نسبت به باز کردن راه انتقال هوا و اکسیژن مورد نیاز اقدام کرد.
به گزارش فارس، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل ادامه داد: افراد کمک‌کننده نباید مواد غذایی و یا آشامیدنی را به فرد مسموم در مرحله اول بدهند و شایسته است در گام اول با خاموش کردن وسایل گازسوز و قطع انشعاب و شیر گاز به گونه‌ای اقدام شود تا مسمومیت حاد نشود.
وی در پایان سخنان خود گفت: مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی با شماره تلفن 115 آماده است تا در اولین فرصت بتواند به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول