اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جدید؛

میزان گازگرفتگی در قم کاهش پیدا کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: امسال گازگرفتگی نسبت به سال‌های گذشته در قم با کاهش چشمگیری روبه‌رو بوده که این نشان می‌دهد شهروندان نسبت به رعایت نکات ایمنی اهتمام دارند.

میزان گازگرفتگی در قم کاهش پیدا کرده است
هوشنگ محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به میزان مصرف گاز در فصول سرما اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز وارد پیک اصلی سرما نشدیم، مصرف گاز نسبت به فصول دیگر افزایش چندانی پیدا نکرده است.
وی افزود: در روزهای پاییز که سرما به اوج نرسیده مصرف گاز در هر روز 9 میلیون متر‌مکعب است.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به استفاده بخش‌های مختلف از گاز بیان کرد: در سال جاری با توجه به اینکه مجموعه صنایع استان، ناوگان عمومی و سی‌ان‌جی که تعداد جایگاه‌های آن نیز افزایش پیدا کرده و بیشتر وسایل نقلیه عمومی گازسوز شدند میزان مصرف گاز افزایش پیدا کرده است.
محمدی به دلایل دیگر افزایش مصرف گاز اشاره و خاطرنشان کرد: زیر پوشش قرار گرفتن روستاها، افزایش خانوارها، واحدهای تجاری و خانگی از دیگر دلایل مصرف گاز به حساب می‌آید.
وی با بیان اینکه با وجود افزایش نوع مصارف، مصرف گاز متعادل است، عنوان کرد: اگر موضوعات ذکر شده را در نظر نگیریم و مصرف گاز را به طور کلی نسبت به سال گذشته مقایسه کنیم، میزان مصرف گاز تعادل پیدا کرده و فرهنگ استفاده بهینه در بین مردم ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم به اهمیت گاز طبیعی اشاره و تصریح کرد: گاز طبیعی ثروتی عظیم و ارزشمند است که فرآیند تهیه آن، برای دولت هزینه گزافی دارد بنا بر‌این باید این عنصر ارزشمند و مهم بهینه و درست مصرف شود.
محمدی خواستار رساندن پیام مصرف بهینه از طریق جراید شد و اظهار کرد: مردم باید از طریق رسانه‌ها، درباره مصرف صحیح گاز آگاهی لازم را پیدا کنند چرا که این موضوع می‌تواند به کاهش مصرف کمک کند.
وی توجه به آیین‌نامه مبحث 19 را ضروری برشمرد و بیان کرد: رعایت آیین‌نامه مبحث 19 در کاهش مصرف تاثیر‌گذار است که عایق‌کاری، دو جداره کردن شیشه‌ها، بهبود دستگاه‌های صنایع و برچسب کالاهای مصرف انرژی را شامل می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم از توزیع دفترچه‌هایی در بین مردم خبر داد و گفت: دفترچه‌های آموزشی به منظور ارائه الگوی مصرف صحیح نیز در بین مردم توزیع می‌شود که با توجه به آن می‌توانند در زمینه استفاده درست از انرژی تلاش کنند.
محمدی از توجه مردم به نحوه صحیح گاز گفت و تصریح کرد: در یکی دو سال اخیر مردم با نگاه دقیق‌تری این موضوع را مورد نظر قرار داده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عدم رعایت مسائل ایمنی را عامل اصلی بروز خطرات بر شمرد و ابراز کرد: از ابتدای آغاز فصل پاییز دو مورد گاز گرفتگی گزارش شده که به دلیل رعایت نکردن مسائل ایمنی اتفاق افتاده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم ادامه داد: یکی از افرادی که دچار حادثه شده‌اند از اجاق گاز به عنوان وسیله گرم‌کننده استفاده کرده که رعایت نکردن مسائل ایمنی منجربه فوت شخص شده است.
محمدی اضافه کرد: امسال گاز‌گرفتگی نسبت به سال‌های گذشته با کاهش چشمگیری روبه‌رو بوده که این نشان‌دهنده توجه بیشتر مردم به نکات ایمنی است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول