اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اوسیوند در گفت‌و‌گو با فارس:

آموزش فرهنگ به نسل کودک و نوجوان از صنعت سینما پر بهاتر است

خبرگزاری فارس: بازیگر سینما و تلویزیون گفت: گرچه سینما صنعتی گران‌قیمت است، اما آموزش فرهنگ به نسل کودک و نوجوان از صنعت سینما پر بهاتر و نیازمند سرمایه‌گذاری عظیمی است.

آموزش فرهنگ به نسل کودک و نوجوان از صنعت سینما پر بهاتر است

علی اوسیوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: دنیای کودک و نوجوان بسیار پیچیده و پر رمز و راز است، بنابراین سینماگران کودک نیازمند آموزش در زمینه‌های روانشناسی و جامعه‌شناسی هستند.

اوسیوند افزود: کودکان دنیای پر شتابی دارند و به سرعت رشد می‌کنند، بنابراین باید نیازهای‌ آنها بررسی شده و سپس برای آنها فیلم ساخته شود.

این بازیگر برجسته سینما تاکید کرد: از دیدگاه من همان قدر که به دغدغه‌های کودکان و نیازهایشان اهمیت می‌دهیم لازم است برای چنین جشنواره‌هایی نیز ارزش قائل شویم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان از جشنواره کودک به خوبی استقبال می‌کنند، این موضوع جای تعجب دارد که مسئولان ما به سینمای کودک اهمیت نمی‌دهند و فیلم‌های جشنواره اکران نمی‌شود.

اوسیوند تصریح کرد: فیلم‌هایی مانند کلاه قرمزی به راحتی توانستند به فروشی میلیاردی برسند، بنابراین اگر حمایت کافی از سینمای کودک شود تصور می‌کنم این سینما رشد خوبی داشته باشد که در تمام دنیا نیز همین‌گونه است.

وی با اشاره به فاصله گرفتن سینمای کودک از دوران طلایی خود گفت‌: تنها با ژست روشنفکری گرفتن و برگزاری جشنواره کودکان نمی‌توان رونق این سینما را بازگرداند، بلکه باید ابتدا نیازهای کودکان به کمک روانشناسان و جامعه‌شناسان بررسی شده و سپس فیلم بسازیم.

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان با بیان اینکه با فیلم‌های مروارید و دامنه‌های سفید در جشنواره کودک و نوجوان شرکت کرده، تصریح کرد: وضعیت سینما الان خوب نیست و من تنها تله فیلمی به نام «زنجیرهایی که پاره نمی‌شود» را آماده اکران دارم که در آن نقش پهلوان بازنشسته کرمانشاهی را بازی می‌کنم.

*‌ اصفهان شهر مادری من است، بر روی آن تعصب دارم

اوسیوند با بیان اینکه اصفهان شهر مادری وی است، تاکید کرد: اصفهان از هر نظر چه از لحاظ فرهنگ، معماری و هنرهای گوناگون از شهرهای تاریخی کشور ماست، به عنوان شهر مادریم به اصفهان عشق می‌ورزم.

وی با کنایه به برخی مسئولان درباره خشک شدن زاینده رود گفت: من از بابت خشک شدن زاینده‌رود از همه عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول