اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

رعایت استاندارد در تولیدات داخلی ضروریست

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: برای نهادینه کردن استاندارد، باید قوانین استاندارد در تولیدات داخلی و اقتصادی کشورمان رعایت شود.

رعایت استاندارد در تولیدات داخلی ضروریست

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه زاهدان در مصلای قدس به صبر مؤمنان اشاره کرد و اظهار داشت: صبر نیمی از ایمان برای مؤمن در جامعه اسلامی است و برخی از پیشوایان دینی و ائمه معصومین، صبر را زمینه قیام و حرکت و مقابله با جریانات پیش آمده در دل انسان‌ها می‌دانستند.

خطیب جمعه زاهدان به فرارسیدن پیوند اولیاء و مربیان اشاره کرد و بیان داشت: پیوند بین اولیاء و مربیان بسیار مبارک و مقدس است و باید هم از بیرون و هم از درون به مدارس کمک کرد تا سرنوشت دانش‌آموزان به بهترین شکل رقم خورد.

سلیمانی گفت: پیوند بین اولیاء و مربیان از اهمیت زیادی به ویژه در فضاهای دانشجویی و مراکز علمی برخوردار است، زیرا شرایط جهان کنونی به گونه‌ای است که شکارچیان استکبار بیشتر از گذشته درصدد شکار دانشجویان، نوجوانان و جوانان ما هستند لذا مراقبت‌ها از سوی خانواده و مراکز علمی و دانشگاهی بیشتر شود.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران مبنای سیاستش این است که زمینه تحصیل و کار دانشجویان بومی را فراهم کند لذا توجه به مسئله اشتغال‌زایی از اهمیت زیادی برخوردار است.

امام جمعه زاهدان به هفته استاندارد اشاره کرد و افزود: رعایت شرایط استاندارد و قوانین مربوط به آن در اقتصاد و تولیدات داخلی و به ویژه بسته‌بندی مواد غذایی از اهمیت فراوانی برخوردار است که مسئولان مربوطه باید دقت بیشتری کنند و این امری ضروریست.

سلیمانی ادامه داد: میزان مصرف مواد غذایی قندی در کشور ما در حد و میزان استاندارد نیست و مردم قند زیاد استفاده می‌کنند در حالی که مواد پروتئینی نظیر حبوبات و گوشت سفید جایگزین بسیار خوبی است و از لحاظ استاندارد مواد غذایی هم از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد لذا مردم باید با شرایط استاندارد عالی و باکیفیت آگاهی بیشتری پیدا کنند.

وی تصریح کرد: شرایط کشورمان روز به روز در حال پیشرفت است و مسئولان با برپایی همایش‌ها و سمینارهای مختلف طبق موازین استاندارد باید مصرف مواد مغذی را اطلاع‌رسانی کرده و مردم از مصرف بیش از حد مواد چربی‌زا و قندی پرهیز کنند.

خطیب جمعه زاهدان به روز جهانی نابینایان یا روز عصای سفید اشاره کرد و گفت: نابینایان و یا روشن‌دلان ممکن است از نعمت دیدن محروم باشند، اما توانایی‌های زیادی دارند که مسئولان باید مطابق با استعداد و شرایط آنها، زمینه اشتغال را برایشان فراهم کنند.

سلیمانی به هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره کرد و بیان داشت: ایران جزو کشورهایی است که بر روی کمربند زلزله و شرایط جوی خاصی مثل خشکسالی و غیره قرار دارد و ظرفیت حادثه‌خیزی فراوانی داشته لذا باید طبق فرموده رهبر معظم، کاری کنیم که زمینه بلایای طبیعی کاهش یابد بنابراین بار سنگینی بر عهده مسئولان است که نسبت به مقاوم‌سازی اماکن مسکونی تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج مقدس حضرت علی (ع) با فاطمه زهرا (س) متذکر شد: اسلام تنها دینی است که مسئله ازدواج را به عنوان مقدس‌ترین پدیده می‌شناسد.

امام جمعه زاهدان اذعان داشت: مسئله ازدواج در نزد شیعه و سنی بسیار با اهمیت بوده و بعد از پذیرفتن دین خوب، اقدام به همسریابی درست است و راه موفقیت این سنت، تأسی از سیره و روش اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول