اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری اداره بهزیستی دماوند خبر داد

اجرای طرح پیشگیری «اجتماع‏محور» در دماوند

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند از اجرای طرح پیشگیری «اجتماع‏محور» در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح پیشگیری «اجتماع‏محور» در دماوند

منیره بیگلربیگی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: اجرای این طرح در بازه زمانی سه تا شش ماه ادامه پیدا می‏کند.

وی ادامه داد: طرح پیشگیری اجتماع‏محور با هدف ارتقای سلامت جسم و روان و پیشگیری از اعتیاد، همه ساله در نقاط مختلف کشور از جمله دماوند اجرا می‏شود.

بیگلربیگی اضافه کرد: این طرح در محیط‏های آموزشی، مراکز صنعتی، ادارات، سازمان‏ها، محلات شهری و روستایی صورت اجرایی به خود می‏گیرد. 

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند افزود: این طرح با کمک همیاران سلامت و همکاری مسئولان سپاه پاسداران ناحیه دماوند در 12 منطقه اجرایی می‏شود.

وی بیان کرد: انجام مشاوره‏های فردی در زمینه مسائل خانوادگی، تحصیلی، شغلی، تربیتی و مشکلات روحی و روانی در طرح پیشگیری اجتماع‏محور انجام می‏شود.

 

تشخیص بیماری‏های شنوایی در دماوند دقیق‏تر می‏شود

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند از تجهیز مراکز درمانی این شهرستان به دستگاه‏های جدید برای تشخیص دقیق‏تر بیماری‏های شنوایی خبر داد.

بیگلربیگی اظهار داشت: با راه‏اندازی دستگاه‏های جدید، سالانه 8 هزار نوزاد در دماوند غربالگری شنوایی می‏شوند.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته، دستگاه غربالگر شنوایی قدیمی‏تر تنها امکان تشخیص ابتلا به عارضه در کودکان را فراهم می‏ساخت؛ اما تجهیزات جدید علاوه بر عمل به عنوان یک غربالگر، در صورت شناسایی موارد مشکوک، معاینات تشخیصی را نیز انجام می‏دهد.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند افزود: قبل از این، در دماوند کودکان مشکوک شناسایی و برای معاینات تشخیصی به مراکز دارای این سیستم ارجاع داده می‏شدند.

وی ادامه داد: حتی در برخی موارد، خانواده‏های معدودی به دلیل مسافت طولانی تا تهران ممکن بود کودک را رها کرده و معاینات بعدی را پیگیری نکنند.

بیگلربیگی تصریح کرد: کم‏شنوایی در زمره شایع‏ترین بیماری‏های کودکان قرار دارد و خوشبختانه دماوند در این زمینه به امکانات مناسبی تجهیز شده است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند افزود: وقتی کودکی دچار کم‏شنوایی یا ناشنوایی است، ویژگی‏های ظاهری خاصی از خود بروز نمی‏دهد؛ از این رو، معاینات غربالگری در این زمینه ضروری است.  

وی ادامه داد: اگر کودکی ناشنوا شود، این موضوع او را در بیان کلام و یادگیری زبان دچار مشکل خواهد کرد.

بیگلربیگی افزود: موارد تشخیصی مشکوک لزوماً بیماری نیستند و شاید آن کودک با جرم‏گرفتگی مجاری شنوایی مواجه شده باشد اما این دستگاه بیماری را سطح بسیار خوبی شناسایی می‏کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول