اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه پردیس اصفهان:

استاد بهزاد هنر نقاشی را از سنت‌ها نجات می‌دهد

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه پردیس اصفهان گفت: استاد بهزاد هنر نقاشی را از سنت‌ها نجات داد و هنر نقاشی ایرانی را از ساخت و ساز‌های بی‌مورد، صورت‌های مغولی و کادر‌بندی‌ها رها کرد.

استاد بهزاد هنر نقاشی را از سنت‌ها نجات می‌دهد

محمد جهان‌بین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ویژگی‌های بارز آثار استاد حسین بهزاد در هنر مینیاتور اظهار کرد: استاد حسین بهزاد در آثارش چارچوب‌های نقاشی کلاسیک ایرانی را می‌شکند و فراتر از این چارچوب‌ها در عرصه هنر مینیاتور فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه مرحوم استاد حسین بهزاد تأثیر‌گذار‌ترین نگار‌گر معاصر ایران است، ادامه داد: تأثیر‌گذاری استاد بهزاد در آثار تمام هنرمندان نگار‌گر پس از او در سطح کشور قابل مشاهده است.

استاد دانشگاه پردیس اصفهان تصریح کرد: استاد بهزاد در آثارش هنر نقاشی را از سنت‌ها نجات می‌دهد و هنر نقاشی ایرانی را از ساخت و ساز‌های بی‌مورد، صورت‌های مغولی و کادر‌بندی‌ها رها می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مرحوم استاد حسین بهزاد در یک فضای گسترده‌تر به فعالیت در زمینه نقاشی و خلق آثار جدید مینیاتور پرداخته است، اضافه کرد: وی دایره محدود هنر ایرانی را طی می‌کند و فراتر از این دایره محدود در این زمینه آثار برجسته‌ای را خلق می‌کند.

جهان‌بین با بیان اینکه تک رنگ شدن تابلو‌های نقاشی از ویژگی‌های هنری استاد بهزاد محسوب می‌شود، تاکید کرد: همچنین استاد بهزاد کادر‌بندی در مینیاتور و هنر نقاشی را می‌شکند و تمام نگار‌گران امروز پیرو سبک هنری مرحوم استاد حسین بهزاد هستند.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول