اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه آثار نقاشی خط در زنجان آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه آثار نقاشی خط در زنجان به نفع زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی آغاز به کار کرد.

نمایشگاه آثار نقاشی خط در زنجان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آثار نقاشی خط استاد اسماعیل رشوند به نفع زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی در گالری هنر فرهنگسرای امام خمینی (ره) به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد.

اسماعیل رشوند در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: نمایشگاه آثار نقاشی خط در قالب 23 تابلو در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عواید حاصل از فروش این تابلوها به نفع زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی ارائه می‌شود، افزود: من به عنوان هنرمند جامعه در قبال هموطنانم وظیفه‌ای دارم که حس کردم برگزاری این نمایشگاه می‌تواند به این وظیفه جامعه عمل بپوشاند.

این هنرمند کشور برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را فرصتی مناسب برای کمک به هموطنان زلزله‌زده عنوان کرد و افزود: مسئولان نیز می‌توانند با حمایت از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در این امر مهم سهیم باشند.

وی با بیان اینکه حمایت مسئولان موجب گسترش و تعمیق هنر می‌شود، افزود: بودجه‌های مطلوبی برای خرید آثار هنری تصویب شده است که مسئولان می‌توانند در این زمینه و برای توسعه هنر اقدامات لازم را با خرید آثار هنری انجام دهند.

رشوند با اشاره به اینکه همه افراد جامعه باید به وظایف خود عمل کنند، افزود : هنرمند می‌تواند با هنر خود دین خود را به جامعه ادا کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت هنر نقاشی خط در جهان مطلوب است، افزود:‌ ایران اسلامی با قدمت 50 ساله به عنوان زادگاه این هنر محسوب می‌شود.

این هنرمند مطرح کشور با اشاره به ارائه فاخرترین اثر‌های هنری نقاشی خط از سوی هنرمندان کشور تصریح کرد: در همه فستیوال‌های بزرگ آثار هنرمندان ایرانی خوب می‌درخشد.

وی با بیان اینکه ضروری است در کشور نیز به این هنر توجه ویژه‌ای شود، افزود: موقعیت این هنر در جهان می‌طلبد مسئولان حمایت‌های مطلوبتری از هنرمندان این رشته داشته باشند.

رشوند تصریح کرد: متاسفانه در کشور در زمینه اقتصاد هنری وضعیت نامطلوب بوده و ضروری است با حمایت و خرید آثار هنری به وضعیت رو به صعود آن کمک کرد.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند از 23 تا 30 شهریورماه سال جاری نسبت به خرید این آثار اقدام کنند، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 9 صبح تا 13 ظهر و 16 تا 19 عصر برای خرید آثار به گالری هنر فرهنگسرای امام خمینی (ره) مراجعه کنند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول